Film med häst som drar med arbetsloke

dissy1

Trådstartare
Ni som vet hur en arbetsloke ska sitta:

Vet ni av något filmklipp, eller har ni kanske något eget som ni vill dela med er av där lokselen ligger perfekt på hästen?

Tack på förhand :)

Sv: Film med häst som drar med arbetsloke

Tack för ditt inlägg Shetlandskusk. Jag vet inte om jag missat något men jag tror att jag har varit lite otydlig också. Jag skulle vilja se en väl anpassad loksele i arbete på film...men det kanske också finns på länkarna..kanske bara jag som missat? :angel:

Om du skickar mailadressen har jag någon bra på en ardenner som drar fint kan ej lägga ut bilder själv sedan spotify försvann.

Nu har jag skickat dig nordtravare min mailadress genom att maila via mailformuläret så nu väntar jag med spänning :)

Tack för bilderna nordtravare, dom såg riktigt "talande " ut och hästen såg ut att trivas, vill innerligt att våra hästar ska få känna detsamma :).

Nu har jag en liten fundering gällande den här länken: http://www.fjordhästbloggen.se/lokse...ssning-54.html som Shetlandskusk hade i sitt första inlägg. Där står det att draglädret ska ligga på 1/3 av bogbladet och nu när jag inte hittar mina häften där Anders Eriksson har beskrivit lite om tillpassning av loksele så blir jag osäker. Anledningen till att jag undrar är att jag kommer ihåg att det i häftet stod att draglädret ska vara antingen mot 2/3 av bogbladet eller mellan 1/3 och 2/3. Kanske inte jättenoga utan bäst att se till helheten kan jag tänka mig eftersom det säkert beror lite på hur bogbladet sluttar men om det är någon som har häftena får ni gärna göra ett inlägg.

man brukar säga att dragpunkten sitter mellan första och andra tredjedelen av bogbladet. man kan känna på bogbladet att det är som en svacka = dragpunkten där draglädret skall ligga...

Toppen! Då ska jag kolla det nästa gång jag prövar vår loksele...

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
622
Senast: Grazing
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka