stjarnfrugt
Trådstartare
Jag beställde för en tid sedan två par benskydd till min häst. Av beställningen framgick att det skulle vara ett par i M och ett i L.
När skydden kom vad det två par i stl M, tyvärr uppmärksammades detta inte förrän förpackningarna öppnats.
Jag mejlade butiken och beskrev problemet, skrev även att det är 5 st hästhår på ett av skydden jag ville returnera men att de var oanvända. Det skulle inte vara några problem att returnera trots det, och butiken skulle även står för frakten och skicka ett par i rätt stl ifall de skickat fel.
Jag bifogade orderbekräftelsen i returen. Jag fick ett sms om jag ville ha pengar tillbaka eller nya skydd, jag svarade att jag ville ha exakt likadana skydd i stl L. Igår fick jag en avi från posten, där det står att det kostar mig 105 kr att lösa ut paketet. Förvånad skickade jag sent igår ett mejl till butiken och frågade hur det kunde komma sig att jag ska betala 105 kr. Svaret jag fick var att hon sett att hon skickat rätt och då kostar det mig att byta
Jag är så arg och besviken! Jag hade aldrig gjort mig besväret att skicka runt de felaktiga skydden om det i slutändan blivit 105 kr dyrare. Då hade jag sålt dem på egen hand och köpt nya på butiken i stan och sluppit vänta flera veckor.
Jag antar ju att jag inte kommer vidare med detta, men är det inte jäkligt dålig stil? Jag kommer ju inte precis att rekommendera denna butik till någon öht. Vilket jäkla skitställe minst sagt. Men hur starka bevis ska man ha som kund för att få rätt? I oprderbekräftelsen står ju vad jag beställt, men jag har ju ingen skriftlig bekräftelse på exakt vad som skickats...
När skydden kom vad det två par i stl M, tyvärr uppmärksammades detta inte förrän förpackningarna öppnats.
Jag mejlade butiken och beskrev problemet, skrev även att det är 5 st hästhår på ett av skydden jag ville returnera men att de var oanvända. Det skulle inte vara några problem att returnera trots det, och butiken skulle även står för frakten och skicka ett par i rätt stl ifall de skickat fel.
Jag bifogade orderbekräftelsen i returen. Jag fick ett sms om jag ville ha pengar tillbaka eller nya skydd, jag svarade att jag ville ha exakt likadana skydd i stl L. Igår fick jag en avi från posten, där det står att det kostar mig 105 kr att lösa ut paketet. Förvånad skickade jag sent igår ett mejl till butiken och frågade hur det kunde komma sig att jag ska betala 105 kr. Svaret jag fick var att hon sett att hon skickat rätt och då kostar det mig att byta
Jag är så arg och besviken! Jag hade aldrig gjort mig besväret att skicka runt de felaktiga skydden om det i slutändan blivit 105 kr dyrare. Då hade jag sålt dem på egen hand och köpt nya på butiken i stan och sluppit vänta flera veckor.
Jag antar ju att jag inte kommer vidare med detta, men är det inte jäkligt dålig stil? Jag kommer ju inte precis att rekommendera denna butik till någon öht. Vilket jäkla skitställe minst sagt. Men hur starka bevis ska man ha som kund för att få rätt? I oprderbekräftelsen står ju vad jag beställt, men jag har ju ingen skriftlig bekräftelse på exakt vad som skickats...