Feldenkraispedagogik?

T

Thora

Någon som vet något om den och provat i samband med ridning? Finns det någon här som kanske har tips på någon instruktör som även har erfarenhet av islandshästridning.

Sv: Feldenkraispedagogik?

Jag går hos en.Hon är toppen toppen bra skulle inte klara mig utan hennes hjälp med min onda kropp.

Sv: Feldenkraispedagogik?

Jag går på Feldenkraisbehandlingar hos en ridinstruktör. Dock tränar jag inte uppsuttet för henne, men det ger en stor hjälp med förståelsen, att pedagogen förstår vad som händer och hur det påverkar.

"Min" finns härnere i Skåne, så det är nog inte till någon hjälp för dig...

Här kanske du kan hitta lite information? http://www.feldenkraismetoden.org/

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
505
Senast: Oknytt
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
252
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama