Feber, nedsatt

Lejonelle

Trådstartare
Hjalp. Dotterns hund, blandras 8 ar. Feber, ingen matlust. Magen bra, ingen hosta. Sover mycket. Ingen yttre forklaring. Pagatt ett par dagar. Vad sager ni?

Sv: Feber, nedsatt

Går inte att svara på, kan vara vad som helst. Ring jourveterinär och diskutera med dem, så kan de utifrån den information de får avgöra hur pass akut det är.

Tik/hane? Kastrat?
Dricker den?
Sover mycket, men hur hängig är den när den är vaken?
Hur hög feber? Har febern varit konstant?

Går inte att svara på, kan vara vad som helst. Ring jourveterinär och diskutera med dem, så kan de utifrån den information de får avgöra hur pass akut det är.

Tik/hane? Kastrat?
Dricker den?
Sover mycket, men hur hängig är den när den är vaken?
Hur hög feber? Har febern varit konstant?

Kastrat. Idag ar fjarde dagen. Lite piggare idag enl dottern. Dricker kissar. Ej krakning el diarre. Bra i magen. Sover mycket. Dalig aptit. Ej nasflode eller hosta.

Finns nog ingen här som kan ge er exakt svar på vad det är med hunden utan att undersöka den, och än mindre hjälpa hunden att bli bättre. Jag hade inte väntat så pass länge utan åkt in till en veterinär

Finns nog ingen här som kan ge er exakt svar på vad det är med hunden utan att undersöka den, och än mindre hjälpa hunden att bli bättre. Jag hade inte väntat så pass länge utan åkt in till en veterinär

Det ar inte det jag begar heller. Dottern ar vuxen och fullt kapabel att ta hunden till vet. Jag ar just nu i ett annat land, orolig "mormor" till hunden och eftersom det inte ringer nagra tydliga klockor hos mig annat an fastingburna infektioner tankte jag att nagon har pa buke kommer pa nagat jag inte sjalv kom att tanka pa! Infallsvinkel alltsa. Diagnos staller veternaren forhoppningsvis imorgon.

Halsinfektion? Öroninflammation? Tandinflammation? Inflammerade analsäckar? Bara 4 exempel, listan kan bli lång. Med de symtomen kan det vara många olika sjukdomar.

Listan på orsaker till feber kan göras lång, rent övergripande är det en infektion, en tumör eller något autoimmunt.

Hur hög är tempen?

Rent spontant säger jag: kontakta veterinär som kan ta blodprover för att kolla infektion tex.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 284
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 491
Senast: Crossline
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 476
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Jag orkar snart inte längre. Det har till och med gått så långt att jag har ont i magen varje gång hunden ska få sin mat. Mantrat "ska...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 907
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025