Fästingmedel till ponny?

Färska Ponnymamman

Trådstartare
Hej, vi har väldigt mycket fästingar hos oss och jag undrar om ni har några bra tips? Jag har sökt och sett att många skriver om Ultra Shield och det verkar bra men har ni flera tips så tar jag gärna emot dem. Finns det andra medel som också är bra? Hästsalva?

Swish funkade bra för våra hästar där jag växte upp men vet ej om det finns nu? Var borta/receptbelagt en vända iaf vad jag minns. Sådant man häller på liten mängd på överlinjen med ganska lång tid mellan beroende på tryck, det fördelar ut sig i fettet typ. Giftigt.

Swish funkade bra för våra hästar där jag växte upp men vet ej om det finns nu? Var borta/receptbelagt en vända iaf vad jag minns. Sådant man häller på liten mängd på överlinjen med ganska lång tid mellan beroende på tryck, det fördelar ut sig i fettet typ. Giftigt.
Det heter Zitch Vet nu för tiden och är mycket riktigt receptbelagt så man får be en veterinär skriva ut recept. Giftigt och inte så najs men en av mina hästar är en riktig fästingmagnet så det finns inte mycket att välja på tyvärr.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske finns några fler fästingmagneter här.. Min mamma drar till sig fästingar utan dess like, vi bor i ett nästan extremt...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur