Fasans tanke

Gnist

Trådstartare
Jag är oroad just nu :crazy:

Småmissarnas mamma brukar gå ut och kissa etc. några gånger/dag och det har inte varit några problem på dessa 5 veckor som gått, sedan de föddes.. Fram tills nu vill säga..

Släppte som vanligt ut kattan i går morse, för morgonpinket och hon brukar vara ute ca 30 minuter innan hon kommer in till de små igen, men i går kom hon inte in och än har hon inte dykt upp här hemma :eek:

De små äter ju kattmat, dricker vatten och går på lådan, men det bästa vore ju att kombinera detta med mamma katts mjölk och omvårdnad tycker jag.

De är dock pigga, aktiva och busar som vanligt trots mammas frånvaro.

Jag hoppas verkligen att hon kommer igen, min fina kissemamma och att inget hänt henne (vilket är fasans tanke) :(

Sv: Fasans tanke

Hur var hon innan hon fick ungar? va hon ute längre tider då?

För när ungarna är äldre så lämnar ju mamma katt dem längre stunder också... kanske har hon hittat riktigt bra med mat och väntar på ett byte att ta hem till ungarna?

Slår vad om att hon kommer snart! Det är fruktansvärt att vänta! Har ni kollat så hon inte råkat bli inlåst någonstans?
Annars har hon nog bara glömt av tiden. Håller tummarna att hon dyker upp snart.

Ingen av katterna har för vana att vara borta så länge. De kommer alltid in flera gånger/dag, så det är inte vanligt för henne att vara borta så här länge.

Än har hon inte kommit hem :crazy:

Usch, förstår att natten har varit sömnlös.

Hoppas att hon snart kommer tillbaka.

Det tror jag inte och din :grin: kan du ju ta och stoppa upp någonstans :idea:

Om hon inte är kastrerad så finns det en möjlighet att hon börjat löpa och letar ny partner och isåfall borde hon komma hem ganska snart.
Om hon är kastrerad så kanske hon bara glömt av tiden?
Du bor väl ganska öde (?) så hon borde inte ha blivit påkörd men lo kanske finns där.
Hoppas att hon kommer hem snart!

Vi bor tämligen öde och förutom vår numer avlidna hane, så finns det inga hanar här i byn längre och om en katt under hela sitt liv (även under löpperioder) alltid kommit in flera gånger/dag, alltid sover inne, så finner jag det mkt osannolikt att hon, när hon har ungar hux flux är borta i flera dygn.

Misstanke finns att hon är tagen av rovdjur, men vi hoppas än att hon kommer hem.

Skumt nog är även den andra kattan som bortblåst = 2 st. svarta sköldpaddskattor har försvunnit för mig de senaste dagarna :crazy: Nog undrar man vad för skumt som är i görningen..

Har i alla fall köpt Royal canins Babycat 34 till de små missarna idag och de äter bra, dricker bra, går på lådan för att kissa och bajsa, samt är som vanligt trots mammas bortavaro.

Hur gamla är dina tjejer? När våra kattor blev lite äldre så började dom hux flux att vara borta några dagar ibland. Normen är att de som dina kommer in några gånger om dagen. Men typ 1 eller 2 gånger om året försvinner dom och är borta några dagar! Ingen rolig tid och vi kollar extra vid vägkanterna de dagarna... Hoppas dom dyker upp för dig igen!

Nu har hon varit borta i 5 dagar och det känns som att hoppet att hon ska komma hem igen börjar sina. Jag misstänker att hon inte längre är i livet :crazy: :(

Men så hemskt :(

Hon kan inte ha sprungit till någon granne då och blivit instängd?

Vet iof att du bor ganska så öde

Har ingen av dom kommit hem?
Vi bor tämligen öde och förutom vår numer avlidna hane, så finns det inga hanar här i byn längre och om en katt under hela sitt liv (även under löpperioder) alltid kommit in flera gånger/dag, alltid sover inne, så finner jag det mkt osannolikt att hon, när hon har ungar hux flux är borta i flera dygn.

Misstanke finns att hon är tagen av rovdjur, men vi hoppas än att hon kommer hem.

Skumt nog är även den andra kattan som bortblåst = 2 st. svarta sköldpaddskattor har försvunnit för mig de senaste dagarna :crazy: Nog undrar man vad för skumt som är i görningen..

Har i alla fall köpt Royal canins Babycat 34 till de små missarna idag och de äter bra, dricker bra, går på lådan för att kissa och bajsa, samt är som vanligt trots mammas bortavaro.

Ingen vuxen katt är hemma ännu, men de små växer och frodas och utvecklas helt normalt ännu så länge.

Hur bidde det bäbisar om det inte finns nån hane ;)

Har ni kollat så hon inte är instängd nånstans?
Är säker att en av mina var det för ett tag sedan, men var vet vi inte. Hon var borta en månad och kom hem otroligt mager och all päls på tassarna var borta.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
939
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: Harrysen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama