- Svar: 33
- Visningar: 2 926
Region Västra Götaland anmäler den digitala vårdrådgivaren Triage24 till Läkemedelsverket för flera fall av felbedömningar med risk för patientskada, skriver DN.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och brist på pengar, min region ska spara en miljard…Men det måste nog göras, på nåt sätt för det är sån brist på personal och kompetens så vi behöver få till något sånt i framtiden. O inte något annat sker, typ kompetent personal kommer/utbildas.
Men det måste nog göras, på nåt sätt för det är sån brist på personal och kompetens så vi behöver få till något sånt i framtiden. O inte något annat sker, typ kompetent personal kommer/utbildas.
Om arbetsgivarna börjar ta bättre hand om sin personal och ta tag i problemen i arbetsmiljön som finns på många håll inom vården, så skulle det nog se annorlunda ut på den punkten. Det spelar liksom ingen större roll att utbildningarna fylls, om de inte kan få personalen att må bra och stanna kvar.
Här sätter du fingret på problemet. Det är inga problem att få folk att utbilda sig till vårdyrken, legitimerad vårdpersonal ökar enligt statistiken. Problemet är att många sedan inte står ut med den oskäliga arbetssituationen. Kan vi få personal på alla nivåer att må bra så har vi snabbt ett fint vårdsystem i Sverige, det är jag övertygad om. Men det krävs rent monetära resurser för det, och det vill man inte ge.Om arbetsgivarna börjar ta bättre hand om sin personal och ta tag i problemen i arbetsmiljön som finns på många håll inom vården, så skulle det nog se annorlunda ut på den punkten. Det spelar liksom ingen större roll att utbildningarna fylls, om de inte kan få personalen att må bra och stanna kvar.
Det sjuka(!) är ju att det finns pengar att hyra personal men inte att behålla de som är anställda.Här sätter du fingret på problemet. Det är inga problem att få folk att utbilda sig till vårdyrken, legitimerad vårdpersonal ökar enligt statistiken. Problemet är att många sedan inte står ut med den oskäliga arbetssituationen. Kan vi få personal på alla nivåer att må bra så har vi snabbt ett fint vårdsystem i Sverige, det är jag övertygad om. Men det krävs rent monetära resurser för det, och det vill man inte ge.
Här sätter du fingret på problemet. Det är inga problem att få folk att utbilda sig till vårdyrken, legitimerad vårdpersonal ökar enligt statistiken. Problemet är att många sedan inte står ut med den oskäliga arbetssituationen. Kan vi få personal på alla nivåer att må bra så har vi snabbt ett fint vårdsystem i Sverige, det är jag övertygad om. Men det krävs rent monetära resurser för det, och det vill man inte ge.
Vansinnigt.Det sjuka(!) är ju att det finns pengar att hyra personal men inte att behålla de som är anställda.
Jag beklagar verkligen. Ni som har yrken som får vardagen att gå runt för alla andra borde verkligen behandlas väl och känna uppskattning.Samma inom kollektivtrafiken. Man pratar om utbildningsplatser, men försämrar för oss som redan är i yrket och borde vara guld värda. Man vet att ca 20% av de nyanställda stannar...
Jag beklagar verkligen. Ni som har yrken som får vardagen att gå runt för alla andra borde verkligen behandlas väl och känna uppskattning.
Här sätter du fingret på problemet. Det är inga problem att få folk att utbilda sig till vårdyrken, legitimerad vårdpersonal ökar enligt statistiken. Problemet är att många sedan inte står ut med den oskäliga arbetssituationen. Kan vi få personal på alla nivåer att må bra så har vi snabbt ett fint vårdsystem i Sverige, det är jag övertygad om. Men det krävs rent monetära resurser för det, och det vill man inte ge.
Jaa, vilka HR-mästareI min region har man på en särskild avdelning satsat på att inte ta in hyrläkare och försökt behålla personalen genom att prata med dom om vad som behövs för att dom ska trivas och stanna kvar
Sen uppför man sig som att man kommit på något helt magiskt som aldrig genomförts innan. Vem kunde tro att vårdpersonalen hellre är kvar om dom har nåt att säga till om?! Alla cheferna förtjänar en guldstjärna för detta revolutionerade arbetssätt
Det kommer inte hända för det finns ingen politisk vilja till att skapa en mänsklig arbetsmarknad.Jaa, vilka HR-mästare
Nej men, det är väl jättebra att man tar ställning och gör rätt. Varje stor resa börjar med ett litet steg. Men det behöver gå fort fort; fler behöver följa på en gång. Det kommer de inte göra om det hela framställs som någonting utöver det vanliga.
Det finns det, men inte i majoritet.Det kommer inte hända för det finns ingen politisk vilja till att skapa en mänsklig arbetsmarknad.
Jag har inte sett något av det i politiken mer än svaga uttalanden från något enstaka parti. Alla andra pratar om effektiviseringar och ökad produktivitet som frälsningen.Det finns det, men inte i majoritet.