Färg på kavaj

J

jordgubba

Har tänkt köpa en till kavaj, men jag vet inte riktigt vilken färg den ska vara. Jag har en jättesnygg marinblå kavaj med svaga kritstrecksränder i grått, men jag vill ha en till kavaj :angel:

Jag har en mörkbrun häst och en brun häst. Till den mörkbruna hästen har jag svart utrustning med mässingspännen och ett marinblått schabrak med guldpasspoal. Till den bruna hästen har jag brun utrustning med mässingspännen och ett marinblått schabrak med blå/silver passpoal. Vita ridbyxor och mörkblå hjälm. Kan tänka mig att köpa en till hjälm i annan färg.

Men vilken färg ska den nya kavajen va? Hade tänkt sy upp den, så det kan vara vilken färg som helst. Funderar på en brun?

Mvh Jordgubba :)

Sv: Färg på kavaj

Någon av de här färgerna kanske hade varit snygg?
2060209g.jpg

Du har inga bilder i tävlingsmundering? tycker det är lättare att komma med färginspiration då :D

Jag tycker du ska ha marinblått..kanske med guld detaljer.
hmm. kan man ha kritsträckränder i guld? :love::D

Tack för era svar båda två! Svarar bägge här. Har tyvärr inga kort på tävlingsutrustningen :( De bruna kavajerna var urläckra :d Någon sådan färg kanske det blir.

Eftersom jag redan har en marinblå kavaj vet jag inte riktigt om jag vill ha en till. Helst ska den vara någon helt annan färg.

Men jag tar gärna emot fler tips! Finns det någon snygg grön färg?

Mvh Jordgubba :)

Liknande trådar

Utrustning Behöver lite input! Har en svart häst med frieser i sig. Vi kommer börja tävla dressyr i vår. Hon har brun sadel och brunt träns...
Svar
18
· Visningar
2 362
Senast: Amanda_F
·
Dressyr Jag har tidigare bara tävlat hoppning och här alltid varit noga med att matcha min klädsel och utrustning på ett eller annat sätt. Nästa...
Svar
17
· Visningar
1 874
Senast: kryddelydd
·
Gnägg Mea Culpa! Jag är tydligen full med fördomar som jag själv knappt tänkt på. Igår red jag i ridhuset och in kommer en tjej som jag inte...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 636
Senast: Emor
·
Utrustning Tycker mig ha sett detta fenomen mer och mer bara de senaste året/åren. Inte sällan B-ponnyer med ungar i 8-12 års åldern, som varit...
2
Svar
22
· Visningar
2 033
Senast: spinxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar