Färdigfoder.

attempt

Trådstartare
Hej.
Jag skulle vilja ha hjälp med vilket färdigfoder jag ska ge min häst, alltså inte givan nu utan bara vad för slags foder.
Han är ett varmblod på 8 år. Lagom i hullet. Får fri tillgång på hö med bra värden.
Det finns så många olika fodersorter, men jag är ute efter något som innehåller allt som man behöver ge, så att man bara kan utfodra med ett slags foder.
Jag har min häst barfota, därför vill jag ha ett foder som inte innehåller mycket melass, eftersom det inte är bra för dom.
Tacksam för svar. MVH

Sv: Färdigfoder.

Om han får ett bra hö och kan äta tillräckligt mycket för att hålla sig fin i hull och muskler, varför ska du då ge kraftfoder?
//marti

Sv: Färdigfoder.

Håller med vad föregående skrev. Det är ju totalt onödigt om du har bra värden redan. Du gör inte din häst en tjänst om du trycker i den ännu mer då...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 869
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
372
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka