Trådstartare
Det ska investeras i ett stall, men jag blir inte klok på av vem och vad man ska köpa från.
I dagsläget så går mina 2 hästar på oisolerad lösdrift så tanken är väl ett oisolerat stall för att hästarna ska kunna stå i liknande klimat om de hamnar på box (vilket endast kommer inträffa vid riktigt dåligt väder eller sjukdom).
Kommer i framtiden köpa en till ponny så stallet ska ha plats för en miniatyr och 2 ponnyer. Ska finnas ett utrymme i ena änden för höbalar (som ett rum) sadelkammare med bra yta och ev ett täckesrum. Ej spolspilta då det kommer vara oisolerat.
Jag vill ha ett långsmalt stall då platsen det ska stå på tillåter det.
Min egna tanke på stall är ungefär detta:
Jag behöver inte anpassa stallet för storhäst, för det kommer jag aldrig ha. Som störst kommer det stå d-ponny.
Finns det färdiga stall som uppfyller liknande krav tro?
Behöver inte vara exakt som jag ritat men något åt det här hållet i alla fall
Gärna bilder och kommentarer på era egna färdigköpta stall
I dagsläget så går mina 2 hästar på oisolerad lösdrift så tanken är väl ett oisolerat stall för att hästarna ska kunna stå i liknande klimat om de hamnar på box (vilket endast kommer inträffa vid riktigt dåligt väder eller sjukdom).
Kommer i framtiden köpa en till ponny så stallet ska ha plats för en miniatyr och 2 ponnyer. Ska finnas ett utrymme i ena änden för höbalar (som ett rum) sadelkammare med bra yta och ev ett täckesrum. Ej spolspilta då det kommer vara oisolerat.
Jag vill ha ett långsmalt stall då platsen det ska stå på tillåter det.
Min egna tanke på stall är ungefär detta:
Jag behöver inte anpassa stallet för storhäst, för det kommer jag aldrig ha. Som störst kommer det stå d-ponny.
Finns det färdiga stall som uppfyller liknande krav tro?
Behöver inte vara exakt som jag ritat men något åt det här hållet i alla fall
Gärna bilder och kommentarer på era egna färdigköpta stall