Farbror veterinären...

Kratus

Trådstartare
... har varit på besök idag för den årliga vaccineringen. Jättetrevlig var han och hästarna hur coola som helst. Ja, förrutom min rödhåriga... Spänd som en fiolsträng och en nacke 5meter upp (kan han inte ha det när jag rider också? :angel: ) men stod snällt annars, förra året så sparkade han mot veterinären. :o :o

Vetten tyckte att vi hade så väluppfostrade hästar! :bow: Vad glad man blir av att få höra sånt. :D

Det enda som var tråkigt var att gammelgubben började hosta en massa, tur i oturen att vetten var där iofs. Sa att vi skulle vara uppmärksamma så att det inte eskalerade för då skulle vi ringa h*n och så skulle vi få vent-någonting utskrivet. Han var ju riktigt riktigt dålig för en massa år sedan och man visste inte om han skulle klara sig, men han återhämtade sig och har inte varit dålig efter det. Hoppas, hoppas att det inte kommer tillbaka. :crazy:

Sv: Farbror veterinären...

Gissar att vet syftade på ventipulmin (stavning?), fick min lillhäst när hon hastade. Hoppas det bara var en engångsförteelse!

Vad skönt det låter att ha en årlig vet kontakt. Vår veterinär är här var 3e vecka under sommaren och sen var 6e vecka under hösten. Endast under våren brukar han hålla sig borta:p
Fast våra träffar brukar vara trevliga då han uljudar våra betäckningsston under sommaren och vaccinerar fölen under hösten, den enda som inte gillar besöken är vår plånbok:cool:

Ja, det är skönt faktiskt, vi ska iofs till kliniken för att kolla tänderna snart också, det är inte billigt att ta fyra hästar till tandläkaren. :cool:
Men min häst har faktiskt kostat mer i veterinära kostnader än vad han kostade att köpa. :crazy: Som tur är så har han hållit sig frisk de senaste 8 eller så åren. :bump:

Bellini: Ja, så var det kanske det hette. Hoppas verkligen att det inte är något som är på gång, han slutade iaf att hosta när han kom ut i hagen igen.
Saken är ju också den att blir han dålig nu så kommer han säkerligen inte att klara vintern. :cry:

Liknande trådar

C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 495
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 963
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 567
Senast: LaMaya
·
Avel Med resultaten från Verden och lite annat svammel... :) Dagen i Verden (fredagen med visning vid hand plus löshoppning) vad grymt...
Svar
18
· Visningar
1 405
Senast: Nin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka