Får vem som helst rida på en Rännarbana?

FjordingCarlA

Trådstartare
Mitthögskolan firade av sin universitetstatus igår, själv passerade jag Härnösand, där Rid i Jorm hade fixat ett enkelt provapå tornerspel för oss vanliga amatörer. På med hjälm och upp på en islandshäst, skön sadel förresten!
Rännarbanan var avdelad av ett färggrant flaggspel, som vi först fick provrida. Nästa runda fick man ett spjut i handenför att först plocka en ring från en stolpe och på återvägen spetsa en platta. Gick ju! Vändan efter fick man en lans i handen för att pricka en träsvänggubbe med motviktskula. :bow: Ni experter vet säkert vad det heter... Uuh, jag fick hålla i mig för att inte stöta förmycket och skrika WILLIAM! om någon av er sett slutscenen på En riddares historia... Det var häftigt att se hur fokuserad på målet man vart, speciellt med lansen. Spjutkastningen gick inte lika bra, själv skyller jag på obalanserade spjut, så att man inte kan ta i ordentligt... Helkul! Hundtuggben som ringar var ju skitenkelt!

Det blir nog till att fixa lite bus hemma! :bump:

Var det några fler bukemännskor där? TeamTanja å Skogstomten vågade ju inte prova, de buffade ju fram mig istället, som är väldigt svårövertalad :o

Sv: Får vem som helst rida på en Rännarbana?

Men tornerspel som är så kul! Hoppas du mobbade tjejerna riktigt ordentligt! :D

TeamTanja och Skogstomten fick nog tillräckligt med underhållning genom att titta på när du flängde omkring :p

Inte var dag man ser en gubbe, som är hårigare i ansiktet än hästen, rida omkring och samla lördagsgodis åt sig själv ;)

Gisburne skrev:
Men tornerspel som är så kul! Hoppas du mobbade tjejerna riktigt ordentligt! :D
Amen alltså, ehum.... jag hade ju statskläder på mig och sen var det ju kameror där, tycker att jag var duktig nog som inte flydde fältet. :angel:
Sen är jag världens mest värdelösa på att rida Islandshästar, helt totalt tallanglös, jag äh nästan komiskt usel. :o

Kan säkert komma på fler usla ursäkter om det kniper :D

mnementh skrev:
TeamTanja och Skogstomten fick nog tillräckligt med underhållning genom att titta på när du flängde omkring :p

Inte var dag man ser en gubbe, som är hårigare i ansiktet än hästen, rida omkring och samla lördagsgodis åt sig själv ;)

Oooooja! det var bra underhållning!

Fast nu tror jag att vi ska ta och nytja dom där ringarna du fixade för nått år sen sådär :o
Tänkte muta herrn till han ska köra balar nästa gång så han är snäll och skottar upp en liten plan på en av lägdorna.
Sen ska jag rigga lite saker efter det är det dags att försöka få upp TeamTanja hit och kanske en till lekfull ÅFF'are med lite tur.
Sen borde vi väl få ihop några gulingar som kutar fram och tillbaka med förvirrade ryttare på ryggen va.

Guling-tornerspel har jag fnurlat på i ett par år, men min egen ville ju inte ställa upp på sånt trams! :) Så nu när jag har en brun pålle istället kan jag ju inte ställa upp i guling-tornering själv, men jag tycker fortfarande att det är en väldigt häftig idé! Kör hårt!

Gisburne skrev:
Guling-tornerspel har jag fnurlat på i ett par år, men min egen ville ju inte ställa upp på sånt trams! :) Så nu när jag har en brun pålle istället kan jag ju inte ställa upp i guling-tornering själv, men jag tycker fortfarande att det är en väldigt häftig idé! Kör hårt!

Inget fel med en bruning heller ju! :banana:
Fast visst vore det lite kul med en guling-grupp, men det gäller att jag ska få min förbaskat stora tröga tumme ur. Sen måste jag sparka lite på kanske främst FjordingCarlA men även på lite fler, blir lite tokigt när jag i själv verket skulle behöva en stålhätte känga i röven själv :angel: :D

Stålhätta någon? :idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka