Får ni dårlig samvittighet när ni köpar ett djur til?

S

sleepy

...själv om ni har tid och omsorg för dom alla? Jag kjennar liksom et lite "stikk" i hjertet när jag tenker på at undulaten min och hästen min inte vet om hverandre! :crazy: Helt idiotisk! Men jag får faktisk lite "utro-følelse"! :p

Och nu funderar jag på at skaffa en undulat till... Den jag redan har bor hos mine foreldre, och trivs JÄTTEBRA!!!!! Årsaken til at jag inte har honom hemma är att min sambo är allergisk OG at min far och undulaten är oatskillelige :D

Men nu har det kommet et medel som heter "Pet Allergy Petal Cleanse" som tar bort allergenene om man dusjar/sprayar fågeln en gång i veckan! Dette er nøye testet ut i England, och är anerkjent av det engelske astma og allergiforbundet! :) Dessutan har inte min samboer reagerad på undulat hittil, verken hos mine foreldre eller da vi passet fågeln en vecka.

Det "sticker" altså lite i hjertet med tanke på én undulat til, men jag har jättelust på en!!!! :bump:

Är det bara jag som har så konstiga kjändslor??? :o

För det första så måste jag säga att det verkar lite egoistiskt att spreja sitt husdjur för att själv kunna tåla det..
MEN jag håller med dej i att man får dåligt samvete...jag skaffar inte fler djur än att jeg helhjärtat kan ta hand om dem...det skulle kännas sjukt att "samla på sej" djur bara för att man själv gillar dem, men sen inte hinner ge dem den tid de förtjänar (och kärlek så klart)

Jag tror kanskje du misforstod. Det dårlige samvetet kommer INTE av at jag inte har tid!!!!!! Da hadde jag ju självklart inte TENKT på at skaffe ett til en gang!

Och jag forstår inte vad som är så egoistisk med at spreja en undulat en gang i veckan; det blir man ju anbefalt att göra med undulater uansett (med bara vatten, riktignok) dom liker ju att få sig en dusch...

Men tack för svar endå ;)

:)

Det var intressant! Var får man tag på sån där spray och fungerar det även på smådjur/större djur? Kan vara bra att veta i framtiden :)

Du kan lese om sprayen her! Den har fått en "forbruker-pris" av det engelske astma- og allergiforbundet, så det virker visst bra!!! :) Den kom til Norge for et par-tre måneder siden.

Men funkar det verkligen på fåglar? Det verkar gälla pälsdjur.

F.ö så putsar sig undulater ofta, och att få i sig en massa "mild detergents, quarternium salts, glycerine, amino-acids, B vitamins, aloe vera gel, rosemary and lime flower extracts" låter inte bra för en undulatmage.

Jepp :) i bruksanvisningen står det at fugler skal sprayes en gang i uken.

Jag tyckar også att det höres litt ekkelt/fel ut at dom ska få i sig dom grejorna när dom putsar sig. Men det är visst noga testad, och ska vara "safe" för djurorna.

Mild detergents; mildt vaskemiddel höres verst ut
Quarternium salts; kvartssalter? Tror inte dét är illa
Glycerin; har vi redan i kroppen
Amino acids; har vi redan i kroppen
B-vitamin; inte farlig
Aloe Vera; har jag aldrig hört noe galt om?
Rosemary and lime flower vet jag inget om...

Tja...? :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka