Får min 2 åring för mkt mat?

Z

Zeena

Han får 92 MJ, 644 Protein, 51 Ca, 29 P

14 kg hösilage
0,7 kg havre
0,5 kg lusern
0,5 kg Mustang Protein +
Fosforbalans, Kiselgur och Mineraler

Han kommer nog väga 575-600 kg som vuxen. Är idag 153 mkh och blir nog 162. Något grövre modell, inte direkt ädel med långa ben.
Växer jämnt.
 
Sv: Får min 2 åring för mkt mat?

hejsvejs! hästen får säkert lagom med mat då han växer jämnt! förutsatt att han är i lagom hull förstås, men detta brukar följas åt!
varför får han fosforbalans och kiselgur? bara nyfiken!
 
Sv: Får min 2 åring för mkt mat?

Fosforbalans för att han skall fylla sitt behov av fosfor. Betfor, Lusern och Mustang Protein + innehåller "mkt" Ca men litet P.Kiselgur för att det är bra för hud, päls, hovar etc har jag hört..
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 067
Senast: Estivuz
·
J
Foder & Strö JAg var och hälsade på mi åring som är på sjukhuset pga djupgående hovböld. NÄr han kom dit vägde han 283 kg och hade gått ner en del...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: Jaba
·
D
Foder & Strö Hösilage värde: 46% ts 4,5 MJ 40 Smrp Ingen mineral analys men har räknat med jämnförelse från andra skördar med mineralanalys med...
Svar
17
· Visningar
1 502
Senast: Boj
·
Foder & Strö Eller denna fråga kanske är individuell precis som med oss människor? Jag har ett 12-årigt sto som varit sjuk en längre tid...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: jenred
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp