Youmeoh
Trådstartare
Nu i veckan fick jag hem hyresavin från min hyresvärd och upptäckte att hyran var högre än den brukar vara. I det finstilta har hv smugit in en tilläggsavgift för bredband. Hv har sedan innan ett avtal med en bredbandsleverantör som gör att jag måste vara kund hos dem för att kunna ha bredband hemma (mobilt bb funkar med annan leverantör) och betalar ohemult mycket mer för det lilla bredband jag får än vad "genomsnittligt marknadspris" ligger på.
Nu ska jag alltså tydligen betala dubbla avgifter
Hv har inte aviserat i förväg om detta tillägg, står ingenting om något bredbandstillägg i mitt hyreskontrakt
Mailade hv och kommer ringa på måndag om jag inte får något svar, till dess vänder jag mig till allvetande buke
(nej jag är inte med i hyresgästföreningen och planerar inte heller att bli det bara för det här)
Spontant känner jag bara att jag vill vägra betala det här extra tillägget, totalt skulle 10mb bredband kosta nästan 400:- i månaden
Nu ska jag alltså tydligen betala dubbla avgifter
Hv har inte aviserat i förväg om detta tillägg, står ingenting om något bredbandstillägg i mitt hyreskontrakt
Mailade hv och kommer ringa på måndag om jag inte får något svar, till dess vänder jag mig till allvetande buke
(nej jag är inte med i hyresgästföreningen och planerar inte heller att bli det bara för det här)
Spontant känner jag bara att jag vill vägra betala det här extra tillägget, totalt skulle 10mb bredband kosta nästan 400:- i månaden