Får dom göra såhär?!?

N

Naggur

Skrev en tråd tidigare om att vovven våran las in på bagarmossens djursjukhus för att genomgå pricktest. När vi frågade vad allt skulle gå på skulle vi landa på ca 4200 allt som allt.

Nu ringde sambon för att kolla exakt hur mycket det gick på så han vet när han ska hämta hunden efter jobbet.

6700!!!:eek:

hur kan de blivit 2500 dyrare?

Dom hade tydligen gjort massa extra saker. tagit vävnadsprov. Narkosen kostade 1900 tydligen. ingen sa nått om narkos när vi pratade med dom innan, då va de lugnande som gällde för en 500 kr.

Det här är inte första gången dom blåser oss. för ganska exakt ett år sen åkte vi dit en fredagskväll för hunden hade fårr urinvägsinfektion. i telefon fick jag ett pris. när vi skulle betala så va de dubbelt så mycket!

Kan dom göra såhär? bara göra en massa extra utan att kolla med oss först? vi hade ju fått ett pris, å sen höja det med 2500 kr. De är jävligt mycket pengar för oss!
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

Så FISIGT!!!!!

Är inte hunden försäkrad, då blir det ju lite billigare, fast ändå, fan vad dåligt av dem!
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

jo hon är försäkrad. men om försäkringen täcker alla extra saker dom gjort har jag ingen aning om.

Vi har 2000 i självrisk + 20%

Om försäkringen inte täcker deras extrasaker ligger vi jävligt illa till. då har vi inte råd att hämta ut hunden lixom=/

Blir så jävla förbannad! undra om dom har satt i system att "glömma" säga hälften av sakerna när man frågar vad det kommer att kosta...
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

Men, det borde väl försäkringen täcka? Eller?

De ansåg väl att det var nödvändigt, då ska det täcka.

Det är väl om du som hundägare typ insisterar på en massa extra grejer, som det inte alltid täcker. Eller har jag helt fel nu?
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

jag har ingen aning. men om det täcker blir det ändå 500 kr extra. Men jag tycker att man kan ringa och fråga eller informera innan att det eventuellt kan vara andra saker som behövs göras.
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

Jo, det är mkt pengar hur som haver, om man har räknat på en helt annan summa. Men, det är ju bättre med 500:- extra, än 2500:-
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

Men det är ju nästan omöjligt att säga exakt vad något kommer att kosta om det inte är frågan om en standardbehandling.
:)

Naturligtvis täcker försäkringen allting, det kan jag säga med säkerhet.
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

Det dom skulle göra va ett pricktest. det inklusive lugnande skulle kosta 4200.

Om man sen misstänker att det kan finnas mer saker att göra tycker jag att man meddelar det, eller ringer och kollar med ägaren innan man gör något.

Ja täcker inte försäkringen så ska vi vägra betala!
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

jo. de e klart att det är bättre med 500 än 2500. men det är bättre med 0 än 500=)

Men jag tycker det är dålig stil att göra så bara.

Dom kommer definitivt förlora oss som kunder efter detta.
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

Jag förstår dig, skulle inte heller vilja betala för mkt.

Usch, jag ska snart göra pricktest på min schäfer också. :(

Dyrt, men framförallt OROLIGT!
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

ja jusste! visst va de du som skulle få testa någon ny sorts pricktest?
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

Klart de måste fråga innan de gör ytterligare prover om du inte sagt att de ska göra "allt som de anser behövs", så säger många djurägare och blir sedan sura när det kostar.
Visserligen kanske den som gjorde testen kanske anse att det h*n gjorde ingår i en allergiutredning, men då är det ju rätt klantigt att någon annan ger en prisuppgift som då inte stämmer.
Känns som att det är lite dålig kommunikation mellan personalen..
Har de gjort saker du inte godkännt måste du ju kunna bestrida fakturan eller iaf få dela upp den om du inte har pengar...
De sa visserligen "ca" men typ 30% högre pris är inte ca..
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

Har för mig att allergitester inte täcks av försäkringen, men kolla upp det iallafall. De ersätter inte heller prov för erlicha och borrelia, men gjorde det iallafall på min hund då vi inte visste vad han led av, det var inte ovanstående som var orsaken utan infektion i lymfkörtlarna. Ska kastrera min hund imorgon och fick beskedet att det skulle kosta 2 160,- om inga komplikationer tillstötte. Det kanske inte räckte med lugnande för din hund utan de fick söva, det är del sådana saker som gör att priset kan skena iväg.
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

Jag vet inte ritkigt. Vet. sa att deras hudexpert väntade på nått pricktest, och jag har för mig att det var ett nytt!

Usch!
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

Våran försäkring täcker pricktestet ja. (agria plus extra)

Men om det täcker det andra har jag ingen aning om.

Nej det är möjligt att det inte räckte med lugnande. men då kan man ju meddela att dom kommer söva och att det blir 1900 kr extra.

Eller meddela innan att dom kan behöva söva och att det då kommer kosta si och så mycket
 
Sv: Får dom göra såhär?!?

Nej det har vi inte sagt. är väldigt försiktiga sen det vart 1000 kr extra förra året. därför frågade vi extra noga vad allt skulle gå på och vad som skulle göras. Men de räckte tydligen inte. nästa gång nån av hundarna ska göra nått "stort" hos veterinären ska jag fan stå å observera minska lilla rörelse=/

Nä ett par hundringar hit eller dit hade ju inte vart nån fara. men 2500 kr tycker inte jag att men kan säga ca om. okej om det hade handlat om en 30 000. då e de ju ingen skullnad på 30 000 å 32 500.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är jag grinig :mad: K är försäkrad i Agria, införsäkrad som 2 dygn gammal föl den 16 april 2003. Hon har således årsförfallodag...
Svar
17
· Visningar
1 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp