Fånghäst med senskada och inga muskler

Vintergatan99

Trådstartare
Jag har en fånghäst med senskada... Han har tappat massor av muskler och jag skulle behöva bra tips att bygga upp alla musklerna. Just nu får han skritta 10 minuter per dag men det ökas med cirka en halv minut varje dag som veterinären har sagt. Någon som har tips?
 
Sv: Fånghäst med senskada och inga muskler

Jag hade aldrig vågat ge tips utifrån det . Veterinären bör göra det ingen annan ...
 
Sv: Fånghäst med senskada och inga muskler

börja med att se över foderstaten, så att proteinbehovet är tillgodosett. (fång beror inte på proteiner, men det vet du säkert redan), det är det allra viktigaste både för senans läkning och musklernas återuppbyggnad.
 

Liknande trådar

Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 656
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 942
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 000
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp