Falsterbo i regn?

kvandi

Trådstartare
Skall åka till Falsterbo för första gången imorgon! Men vädret ser ju inte särskilt lovande ut med 10-15m/s o stundtals regn.

Ni som varit där i oväder, hur skall man packa för att klara en heldag i ev regn? Är det på gräs så det blir lerigt? Gummistövlar? Hur är det med läktarplatserna? Sitter man under tak eller med/utan paraply? (eller va fasen, paraply i 10-15m/s...hmm...dum fråga! Det lär ju inte vara aktuellt.)

Nån mer som ska dit imorgon torsdag? :)
 
Jag var där över dagen förra året, halv orkan, butikerna stängde. Hann se nån dressyrklass. Inträde och biljetter självklart lika dyrt som vanligt, blev årets flopp. I år stannar jag hemma.
Men visst, regnställ, och stövlar. Har för mig att du inte får ha paraply på läktaren.
 
Skall åka till Falsterbo för första gången imorgon! Men vädret ser ju inte särskilt lovande ut med 10-15m/s o stundtals regn.

Ni som varit där i oväder, hur skall man packa för att klara en heldag i ev regn? Är det på gräs så det blir lerigt? Gummistövlar? Hur är det med läktarplatserna? Sitter man under tak eller med/utan paraply? (eller va fasen, paraply i 10-15m/s...hmm...dum fråga! Det lär ju inte vara aktuellt.)

Nån mer som ska dit imorgon torsdag? :)
jag ska dit idag och känner att jag redan saknar mina gummistövlar, rid regnkjol och sittunderlag... har bara kängor och bra regnjacka.. ska dock inte vara där så många timmar och har extra strumpor med mig ;).
läktare finns både med tak och utan, men oavsett så är det regnkläder från topp till tå som gäller :p, eller så köper man ett regntäcke och sveper om sig, det går bra det med :angel:.

har man inte gummistövlar så kommer det garanterat att spontaninköpas på mässan :), och har man inte en regnponcho så går sopsäck också bra :p är en falsterbo standard för folk som inte räknat med regn :p, för jo det regnar alltid ngt, eller så är det så varmt att man ändå köper ett täcke och har som solskydd..
 
Goretexskor funkar också, gummistövlar kan bli rätt drygt att gå i en hel dag tycker jag. Tänk på att packa ev matsäck så den håller samma konsistens som tänkt. Genomblöta mackor är sådär. En handduk att torka ansikte och händer med kan också vara nice. Om man har glasögon kan keps vara en bra grej för att slippa prickar i hela synfältet.
 
Keps, fleecetröja, regnjacka, gummistövlar och paraply gjorde att jag överlevde onsdagen:up: Hade velat ha mössa, handskar och termobrallor också, men nån måtta får det vara, det är ju ändå juli;)
 
jag överlevde också i bara en regnjacka ^_^, var en ordentlig skur då jag kom innan huntingen så då blev man ju lagom blöt, men sen så stod jag under tak och torkade i blåsten ^_^ och efter det så kom solen fram :D
 
Hur ser läget ut där nere nu?
Jag ska dit lördag/söndag, gör man bäst i att packa gummistövlar och regnjacka tro? :)
 
Huvudgångarna är asfalterade nu men annars är det lera 1-5 cm vid fint väder så bra skor helt klart! Det är alltid kallare o blåsigare än det är kallt o blåsigt o är det sol o stilla är det stekhett. Skåne mao :D
 
Haha, förra året var jag tvungen att köpa en vinterjacka och en mössa för att överleva därnere. Det ösregnade och blåste storm. Outfiten på läktaren var gummistövlar, jeans, två tröjor, en mellantjock väst, vinterjacka, mössa och sen en fantastisk lila regnponcho som omslag. Minns att man på många bilder och webbsändningar kunde se 4 likadana lila michellingubbar = jag och mitt sällskap :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp