Fåglar som skitar ner i vattnet!

Ms_Antrop

Trådstartare
Jag blir galen snart tror jag! Vi har aldrig haft problem med detta förut, men i somras började det - det är nå jäkla fåglar som kommit på att hästarnas vatten i hagen är jättebra att blöta sitt bröd i, samt att skita i! :wtf:

Är det nån annan som haft problem med detta och har nån bra lösning? Vi byter ju såklart vatten så ofta det behövs, men vi är ju där på kvällen och man vet ju liksom inte när på dagarna dom här förbaskade fåglarna är där och skitar ner, och i och med det vet man ju inte hur länge det får vara orört så att hästarna kan dricka :mad:

Jag funderar på en sån där uggla man han sätta på hus och sånt för att slippa massa fågelskit - kan det funka i det här fallet också? Isåfall har jag en bra stolpe att sätta den på tänkte jag...
 
Jag vet att det låter makabert, men häng dit en död fågel. Du behöver ju kanske inte skjuta en själv men att hänga döda fåglar brukar avskräcka andra fåglar.
När jag tränade fotboll för en halv livstid sen så hade vi jätte problem med kråkor som hackade sönder gräsplanen, dem sköt ett par stycken och hängde upp dem i stolpar runt om planen. Alla försvann väl inte men de decimerades ju avsevärt.
 
Jag blir galen snart tror jag! Vi har aldrig haft problem med detta förut, men i somras började det - det är nå jäkla fåglar som kommit på att hästarnas vatten i hagen är jättebra att blöta sitt bröd i, samt att skita i! :wtf:

Är det nån annan som haft problem med detta och har nån bra lösning? Vi byter ju såklart vatten så ofta det behövs, men vi är ju där på kvällen och man vet ju liksom inte när på dagarna dom här förbaskade fåglarna är där och skitar ner, och i och med det vet man ju inte hur länge det får vara orört så att hästarna kan dricka :mad:

Jag funderar på en sån där uggla man han sätta på hus och sånt för att slippa massa fågelskit - kan det funka i det här fallet också? Isåfall har jag en bra stolpe att sätta den på tänkte jag...

Uggla är bra. Fåglar pickade sönder och snodde fyllning från dynorna till mina föräldrars utemöbler. Dom satte upp en uggla och fåglarna flög sin kos. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 780
Senast: nilie
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
176 528
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 256
Senast: Totola
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 189
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp