Fåglar, nyymfkakadua???

Zizzy

Trådstartare
OK, en vän till mig har tre stycken, mamma- pappa och den tånåriga sonen..
Sonen har nu börjat göra lite uppror enligt vännen..
Flirtar med mamma osv, hon har dem lösa i lägenheten (en trea) varje dag och vill fortsätat med detta.
(Jag kan nästan inget om fåglar, definitivt inte beteende!)
Men jag tänkte som såhär, OM man skaffar en liten flicka till ungkarlen, kan de då bilda par? så sonen inte "behöver" konkurrera med pappan om mamman?
Eller måste man skilja av dem helt?
Hon vill ju inte göra sig av med den lilla skrikande saken... :D

Jag vet inte om min idé är bra, därav att jag frågar er som kanske kan mer om fåglar än vad jag kan!
Det enda jag kan, är att intga att jag tydligen är en sjujäkla bra parkeringsplats att bajsa på enligt fjäderfäna..
Ungkarlen som inte gillar folk, älskar mitt huvud att sitta på.. just MITT huvud att bajsa på. :grin: (INGEN; inte ens MATTES huvud duger, men tamejfan mitt... )
Men vad gör man inte för de älskade knasiga tokiga och helt underbara djuren. :love:
(jo jag sitter snällt kvar vid datorn, vågar knappt röra huvudet för att herrn inte ska bli sur haha)

Help please från våra Fågel KUNNIGA här inne.
Omplacera lill killen eller skaffa en tös till honom?
(och i så fall, hur gammal??)

Sv: Fåglar, nyymfkakadua???

Är hon inte rädd för inavel då hon behåller en unge sådär ? uppror är det knappast, snarare uppvaktning.

Varför har ni alla fåglar lösa tillsammans ?
Sonen kan ju para sig med mamman och då blir det inavel.
Knappast ett bra allternativ.

Om du skaffar en ung hane så kan det ju funka men om man nu skaffar en hona till ungfågeln så ska man ju vara medveten om , samma sak gällande dom andra två fåglarna att det KAN bli massa bebisar sedan.
Ska dom då behållas eller säljas?
Nu ska man ju veta att det finns så många djur överhuvudtaget som behöver nya hem och dom flesta som t.o.m skänker bort sina djur får inte ens iväg dom och då blir det oftast avlivning eller orm mat.
Varför inte ha sonen utanför buren efter att dom andra flygit omkring en stund.
Jag peronligen tycker det är onödigt att se till att det kommer fler ungar till världen då det finns så många som redan behöver hem.

Altså, LÄSTE någon av er min text eller svarade ni bara på måfå???

Hon tar bort föräldraparets ägg rutinmässigt!
Avkomman VAR planerad, dock inte planerad att stanna, men hon fick honom inte såld (är super noga med köpare-såklart) så han blev helt enkelt kvar...
Och nu kan hon inte släppa lilla CP. (Jo, han heter det. :o)

En jätte enkel fråga, -Är nymfar parbildande fåglar? För livet?

Fråga två-Isåfall, kan hon skaffa en tös i hans ålder, dvs ungdjur, för att hoppas på att de bildar par? *löööve*

Fråga tre, -Kommer det att bli lugnare(känns ju som så om man tänker logiskt) om unghanen får en egen fjolla? Altså, att pappa och son inte blir rivaler. typ. :p

Jag kan nada om fåglar och bättre o fråga här där någon kanske kan, än o bläddra runt på google och kanske få felaktiga uppgifter..
Jag vet inte om något fågelforum heller...

Rätt söta skrikade saker, skulle kunna tänka mig ha en sån själv, om jag inte hade haft alla katter.
(:rofl:Blir rätt så snabbt middag, jag vill ha fågeln lös i så fall!:D)

Liknande trådar

Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 467
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama