Skogstroll
Trådstartare
Har haft problem med mitt sto då hon förlorat mycket vikt det senaste samt har ödem under buk och haka. tagit MÄNGDER av blodprover samt näs och träck prov,de svar jag har fått hittills har inte visat ngt.Väntar fortfarande på några svar som bör komma idag eller imorgon. Det vi tror just nu är att hon ätit något giftigt,typ giftig växt i höet eller liknande och kanske fått ngn skada på tarmen,men hon är inte dålig i magen och har ingen feber. Hon har gått med föl vid sidan i höst,men var dock en väldigt bastant och kraftig dam för bara några månader sedan så det bör inte göra en sån stor viktminskning.
det känns som att ödemen under hakan ökar lite när jag ger henne lucern hackat strå.Så nu har jag under nagra dagar minskat det och istället långsamt fört över henne på vete kli och kornkross.Sen innan får hon även betfor och grund samt kentucky olja. Har även igår börjat ge henne lite yoghurt och honung samt linfrö. Har även beställt mariatistel. Några fler bra tips på vad man kan göra för en mager häst? Har själv lite erfarenhet av detta då de flesta av mina hästar är rätt lättfödda.Det verkar som att hon har lite svårt för mycket protein och det är ju det jag brukar ge i såna här fall.
det känns som att ödemen under hakan ökar lite när jag ger henne lucern hackat strå.Så nu har jag under nagra dagar minskat det och istället långsamt fört över henne på vete kli och kornkross.Sen innan får hon även betfor och grund samt kentucky olja. Har även igår börjat ge henne lite yoghurt och honung samt linfrö. Har även beställt mariatistel. Några fler bra tips på vad man kan göra för en mager häst? Har själv lite erfarenhet av detta då de flesta av mina hästar är rätt lättfödda.Det verkar som att hon har lite svårt för mycket protein och det är ju det jag brukar ge i såna här fall.