Få tiden att gå

Problematisk

Trådstartare
Jag har hamnat på sjukhus (inom psykiatrin) och har extremt mycket dötid och inget att göra. Inga korsordstidningar, inga pennor, inget. Tyvärr har jag ingen i närheten som kan komma förbi med lite underhållning heller.

Har mobilen, så läsa hästannonser (letar häst) och kolla på buke är ju givet. Likaså har jag storytell, srplay, sudoku att roa mig med men det är inget jag kan koncentrera mig på nån längre tid.
Dessutom sjukt godissugen!! :arghh:

Vad ska jag roa mig med?

Målarbok för vuxna, om du kan få tag i det?
Ljudböcker, antar jag att du redan lyssnar på då kanske...
Sen skulle jag bli förvånad om det inte fanns någon bukefalist som skulle kunna komma till undsättning, om det skulle "behövas" :)
Ta hand om dig :heart

Kan inte få tag på nån målarbok. Har bara telefon och de tidningar och böcker som finns här, dvs typ skvallertidningar som är tre år gamla och så. Inget som intresserar mig direkt...

Kan inte få tag på nån målarbok. Har bara telefon och de tidningar och böcker som finns här, dvs typ skvallertidningar som är tre år gamla och så. Inget som intresserar mig direkt...
Vet du hur länge du blir kvar? Jag finns i Uppsala med väldigt mycket dötid så är du här i krokarna kan jag komma förbi med något, utan problem om du skulle vilja det :)

Vet du hur länge du blir kvar? Jag finns i Uppsala med väldigt mycket dötid så är du här i krokarna kan jag komma förbi med något, utan problem om du skulle vilja det :)

Ingen aning om hur länge jag blir här, men jag vill HEM!! Tyvärr en bra bit från Uppsala, tack annars för det gulliga erbjudandet!

Jag finns i mitten av värmland kan åka inom rimligt avstånd och ner till karlstad om du finns där?
Kan fixa typ tidningar, målarbok och pennor :)

Jag har hamnat på sjukhus (inom psykiatrin) och har extremt mycket dötid och inget att göra. Inga korsordstidningar, inga pennor, inget. Tyvärr har jag ingen i närheten som kan komma förbi med lite underhållning heller.

Har mobilen, så läsa hästannonser (letar häst) och kolla på buke är ju givet. Likaså har jag storytell, srplay, sudoku att roa mig med men det är inget jag kan koncentrera mig på nån längre tid.
Dessutom sjukt godissugen!! :arghh:

Vad ska jag roa mig med?
Onanera! :)

De flesta veckotidningar brukar ju ha någon typ av korsord - kolla efter dem kanske? Annars tänker jag att du kanske kan få hjälp från personalen med att skriva ut några korsord eller målarboks-sidor så du kan fördriva lite tid med det? Även om du inte har färgpennor kan det vara nog så kul att färglägga med blyerts och försöka få fram snygga skuggor etc.

Och jag finns i Göteborgsområdet om du skulle behöva något.

e-böcker. Ladda hem en app app för att läsa. Sedan finns en del sidor där du kan ladda hem böcker. Man kan också låna e-böcker från bibblan, men är osäker på om man kan göra det direkt i mobilen utan att gå via en dator. Annars kan du naturligtvis köpa en eller två e-böcker direkt via adlibris, bokus, cdon eller liknande. Att läsa på mobilen brukar inte dra mycket på batteriet. Själv går jag inte utanför dörren utan surf eller läsplatta med mina 10,000+ e-böcker, men då är jag lite galen :D

Ligger man på psyk får man kanske inte lämna avd.:idea:

Jo, det finns öppna avdelningar också. Då får man lämna avdelningen beroende på problematik och inläggningsorsak.

Har inte avdelningen några aktiviteter? Den jag vet om har både TV, böcker, tidningar, spel, pussel, stickning/virkning, tv-spel och massa annat pyssel.

@Problematisk du kanske kan skriva? Dagbok, noveller, dikter, minnesanteckningar, miljöbeskrivning?
Starta en tråd här och berätta hur du har det och vad som händer! (om du vill)
Det behöver inte vara sant, du får hitta på vad du vill.

Tack för era svar! Jag får inte lämna avdelningen så kan inte gå till sjukhuskiosken (om de har nån - jag har ingen aning) eller typ ta en promenad som annars är min go to-sysselsättning när jag är uttråkad. Läser och lyssnar på böcker så mycket jag orkar, men orken och koncentrationsförmågan är lite sådär.

Kanske ska starta en tråd om all äcklig och konstig sjukhusmat jag vågar mig på :nailbiting:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka