Centaur
Trådstartare
Skulle kolla upp stammen på några hästar jag red för många år sedan, jag är nyfiken och kommer inte ihåg. Hästarna är födda på 80 och tidigt 90-tal. De flesta var svenska halvblod, och i norska registret horsepro står de uppförda båda med ras och vissa även med uppfödare. Dock utan stam vilket tyvärr är jättevanligt på horsepro, jättemånga står som okänd härstamning trots att full stam finns. Så då försökte jag söka upp stammen på blup på de svenska hästarna. Men ingen av namnen finns på blup?
Tänkte att de kanske bytt namn så jag provade söka på uppfödare, men antigen finns inte uppfödaren eller så finns ingen häst född i rätt år med rätt färg. Tex är uppfödaren till en av dem Walla Säteri men jag fick 0 träff när jag sökte på det.
Jag trodde att blup var ett komplett register över alla svenska halvblod men det verkar inte så? Finns det något annat sätt att ta reda på info om hästarna?
Tänkte att de kanske bytt namn så jag provade söka på uppfödare, men antigen finns inte uppfödaren eller så finns ingen häst född i rätt år med rätt färg. Tex är uppfödaren till en av dem Walla Säteri men jag fick 0 träff när jag sökte på det.
Jag trodde att blup var ett komplett register över alla svenska halvblod men det verkar inte så? Finns det något annat sätt att ta reda på info om hästarna?