Ett par äggstockar fattigare...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare tiisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 947
T

tiisa

...och en tatuering rikare har min katta blivit.

Hon sövdes i morse kring 10-tiden och vaknade för bara någon timme sedan. Vad jag minns från de tidigare katter vi har opererat av olika orsaker så brukar de vakna efter bara några timmar, tycker nog att lillan är ovanligt seg (12 timmar ju). :confused: Nu tumlar hon runt på golvet men halvslutna ögon och försöker fånga en fluga, helt groggy. :smirk: Än så länge har hon inte brytt sig om stygnen och får vara utan krage, men jag vågar inte riktigt gå och lägga mig för hon upptäcker dem säkert så fort jag har somnat... Är jag bara nojjig?

Tiisa - kommer sitta vaken hela natten :smirk:

Det kan ta nästan ett dygn innan dom är helt klara i knoppen. Min Yoga vaknade ju lite för tidigt så hon kunde gå ordentligt när vi kom hem och det första hon hade i huvudet var MAT ! Hon fick äta under sträng kontroll av matte, man vet ju aldrig hur det kan gå annars.
Så du behöver nog inte oroa dig, alla katter reagerar ju olika på narkosen precis som vi människor.
Men ha gärna lite koll, det brukar vara poppis att försöka ta sig upp i sängar och annat och det brukar sluta med att dom drösar i backen.

När min katthona blev seriliserad var hon mycket groggy efteråt. Det såg ut som hon var jättefull! Ragglade omkring och var trött väldigt länge.
Hon behövde inte ha någon krage på sig för de sydde ihop henne med en vass tråd som liksom stacks när hon slickade på den så då lät hon bli, med det här är många år sedan så det kanske är antikt. :)

min hona var vaken och så pigg man kan vara efter att ha varit sövd (även matte har varit sövd och vet hur det känns). Opererad på förmiddagen och hämtad vid 14-tiden på eftermiddagen.
Hon hade aldrig kragen på sig och visade ingen större intresse för stygnen på magen mer än vanlig tvätt så hon slapp kragen och det var skönt.
Däremot var det mindre hopp upp på bokhyllor mm de första dagarna men till slut var det full fart igen. Hon var sydd med ståltråd som togs efter 10 dagar på sjukhuset och har nu efter 4 månader faktiskt blivit gosigare av sig

Man blir lika glad varje gång man hör om katter som kastreras och märks, tycker jag!!
En del katter sover länge efter narkosen, medan en del får ett slags motgift så de vaknar upp fortare. Brukar vara lite olika.

Min katt var vaken när vi hämtade henne hos veterinären någon timme efter operationen.
Men hon hade svårt att förlika sig med kragen och var djupt deprimerad/hade ont några dagar. Låg på samma ställe inkrupen i en garderob där hon aldrig legat varken förr eller nu. Tog sig bara upp för att gå på toa och äta. :(

Hon har blivit mer matgalen nu och gosigare också.

Liknande trådar

Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 484
Senast: Eva S
·
Katthälsa Hon blev sövd och fick en id-tatuering i ena örat. Fick öronen rengjorda pga öronskabb och så blev hon vaccinerad. Kl ett på dagen...
Svar
3
· Visningar
1 775
Senast: Kilauea
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 203
Senast: kebabbert
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna