Ersättning för Hippo Pro?

CarEr

Trådstartare
Har totalt missat att min Djur&Naturbutik här hemma ska stänga vilket innebär att jag inte längre har tillgång till det fodret som min häst gått på i flera år. Möjligen om jag känner för att åka 4 mil enkel resa för att skaffa men riktigt så illa är det inte.
Men, nu till ersättningen då. Hon har gått på Hippo Pro müsli fram tills nu. Har kollat lite kring Kraffts müsli vilket inte verkar så illa trots allt.

Förhoppningsvis kanske jag kan få min det andra företaget som bara har bas i Hippos sortiment att ta hem men jag inser att jag måste se mig om efter alternativ.

Synpunkter och tips?
 
Vilken del av världen bor du i, om du tycker det är långt att åka 4 mil för att få tag i rätt fodersort? Den sträckan hade aldrig bekymrat mig om det var så att jag hittat något som funkar optimalt för min häst. Köp med dig fler säckar åt gången istället, så slipper du åka så ofta.

(själv kör jag drygt 8 mil enkel väg, ca en gång i månaden på vinterhalvåret, för att köpa de lusernpellets jag vill ha...)
 
Har totalt missat att min Djur&Naturbutik här hemma ska stänga vilket innebär att jag inte längre har tillgång till det fodret som min häst gått på i flera år. Möjligen om jag känner för att åka 4 mil enkel resa för att skaffa men riktigt så illa är det inte.
Men, nu till ersättningen då. Hon har gått på Hippo Pro müsli fram tills nu. Har kollat lite kring Kraffts müsli vilket inte verkar så illa trots allt.

Förhoppningsvis kanske jag kan få min det andra företaget som bara har bas i Hippos sortiment att ta hem men jag inser att jag måste se mig om efter alternativ.

Synpunkter och tips?

Men.. 4 mil är ju nära?
 
Ett annat alternativ är att se hur mycket frakt för en hel pall kostar. Och då ta hem en pall foder åt gången. Alternativt lasta helpall i transporten och ta hem själv.
 
Vilket kraftfoder du ska ersätts med beror på vad ditt grovfoder innehåller. Har du någon analys? :) vad är det som fattas? MJ, protein, vilka mineraler?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp