Erfarenheter av

F

fantastic

Crescent M300 är det någon som har det? Tänkte använda den som sittvagn då jag vill kunna ha lillan emot mig än så länge och den var en av få som hade den möjligheten.
Eller är den klumpig att ha med sig? Har nu en Emmaljunga Classic och vill ha något som är enklare att "slänga med" - enda kravet är att sittsen ska vara vändbar eller att handtaget ska gå att vinkla över. Samt priset... Inte för dyrt - smärttröskeln går väl vid 3000:-. Andra förslag?

Sv: Erfarenheter av

Jag har absolut ingen erfarenhet av vagnen, men tittade på bilderna.

Jag tycker att det ser ut som fotstödet sitter väldigt nära sitsen, kommer de inte att sitta med böjda ben för att kunna ha foten där?

Sen tycker jag det verkar vara som på många vagnar att sufletten är alldeles för kort (fast det går att avhjälpa med en extra påhängd).

Jag har hört det sägas att det är ergonomiskt för barnen att ligga med benen uppåt när de sover men känner mig ändå skeptisk, skulle själv inte vilja ligga så. Men de flesta snygga vagnar har ju så numera.

Många har ju inte heller ett helt upprätt ryggstöd, i alla fall min dotter vill sitta och så inte tillbakalutad.

Förlåt om jag låter skeptisk, ingen vagn är perfekt. Jag har en Teutonia spirit S3 och den är ok (har inte de nackdelar som jag pekat på ovan här, dock andra... ;) )

Britax Vigour är ganska snygga tycker jag och liknande den du tittar på, finns som både 3- och 4-hjuling (alltså inte sagt att den är bättre/sämre än crescent, bara att det är en liknande som oxå är ganska billig).

Jag kan svara på det mesta vad gäller m300 då jag säljer dessa :D

Det är en väldigt smidig vagn, eftersom du använder samma del till både ligg och sittvagn. Inga extra delar som ska förvaras någonstans eller plockas av och ur.
Du har insatsen som du med några enkla justeringar "förvandlar" från liggdel till sittdel.
Vagnen är relativt lätt. Den fälls ihop enkelt, man han ha insatsen i men då tar den lite större plats. Dock klickas den ut otroligt enkelt och väger nästan ingenting!
Handtaget går inte att vända över, men istället är det som sagt enkelt att ta loss insatsen och vända på den.
Du får också med "medar" som förvandlar vagnens insats till en vagga eller babysitter.

Det du ska tänka på att vagnen är ganska låg, vilket kan kännas ovant, speciellt om man använder den som liggvagn. Som sittvagn är den inte lägre än andra sittvagnar.
Sittdelen kan kännas liten, då de gjort vagnen så kompakt som möjligt. När barnet blir lite längre kommer de få ha benen lite mer böjda, men de kan även ligga "utanpå" kanten.
Det är små snurrhjul i fram, de är dock låsbara.

Så. det var iaf lite info. Fråga gärna om du undrar någonting mer! :laugh:

Tack för dina funderingar och synpunker :)
Ska kolla lite på de du nämde!

Mvh

Tack för all info!
Är ju väldigt sugen på denna vagn och de säljs till väldigt förmånligt pris just nu :D Är bara orolig att jag kommer ångra mig och vilja ha en ännu mindre och smidigare vagn (?) men då är de som sagt inte vändbara... hmm
Ska försöka ta mig iväg och titta/provsitta en snarast! Samt se vilken plats den kan tänkas ta i bilen.
Tycker du det är en vagn som lämpar sig som enda sittvagn/sulky till en ettåring och en bra tid framöver?

Mvh

Kika oxå på disneys vagn som finns på ellos!! Jag är supernöjd. Hur gammalt är ditt barn? Det finns en större nackdel nämligen och det är ryggens lägen. Ett platt, ett helt upprätt ( mycket bra ) och ett halvsitt, vad jahg saknar är ett liggläge en aning upp då nästa steg nu från liggande är för rakt för barn som inte kan sitta utan stöd ännu men vill se sig om. Alla barn ligger inte nsällt på rygg ens till 3 mån ålder.... Men man kan lösa det med kudde.
Den är vändbar, liten och med BRA sufflett! Otroligt lätt att fälla ihop även med sittdelen på. Den blir lång ihopfälld ( när ryggen är helt fälld till liggande ) men går in i en kobi utan problem och tar man loss sittdel från chassi går den in på kortsidan.
Smarta lösningar som handtag att lyfta sittdelen i och enhands eller (fot ) broms som samtidigt låser båda de svängbara hjulen fram.
Stabil och bra fjädring men det är ingen gungeling vagn det är ju endast 4-hjulingar. Jag har haft över 30 vagnar och både jag och min syster som behövt höra allt mitt vagnsnack genom åren....tycker detta är den bästa hittills i sin prisklass : 3000 kr. Min är röd =)

Det allra bästa är ju att titta på vagnen live. Det är en liten och smidig vagn, väldigt kompakt! Lättkörd då den har snurrhjul.
Men det är ju oftast en smaksak vad man gillar. Vissa älskar att den har så smarta funktioner och att den är så kompakt, andra tycker den istället är för kompakt och kanske lite trång?
Men det beror ju helt på vad man är ute efter.

Bara att fråga på om du undrar ngt mer, men som sagt, försök hitta ngn som säljer den så du kan se den live och klämma och känna lite :idea:

Har nu varit inne på Ellos hemsida och kikat - de påminner faktiskt en hel del om varann :) Men blir svårt att se den live innan dessvärre... Tack för tipset!

Dessvärre långt ifrån, men stort tack för erbjudandet! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat