Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Någon som har erfarenheter och vill dela med sig lite? Hur hög dos tog ni? Biverkningar? Hur snabbt hjälpte medicinen och på vilken dos? Och även varför/för vad ni åt det.
Inte roligt med lyrica den dagen man vill sluta! Fick sakta fasa ut under mer än ett år. Gick det för fort ändrades mitt sätt att tänka och jag fick självmordtankar. Tankarna försvann direkt när jag gick tillbaka till en högre dos igen. Lyrica räknas som narkotiskt preparat i andra länder. Hade det för generaliserad ångest. Det värsta och svåraste läkemedlet jag någongång slutat med. Betydligt värre än andra som man som patient varnas över t.ex. Bensodiazepiner, de är lätt som en plätt jämförelsevis.
Jag har tagit Lyrica vid flera tillfällen vid nervsmärtor från ländryggen. En låg dos på 75 mg per dag och bara under nån månads tid tills smärtan gått över. Har alltid fungerat bra för mig, de tar bort smärtan mycket bättre än alla andra tabletter jag fått, men jag blir inte påverkad. Och aldrig några problem vid utsättning.
Tack för era svar! Jag började äta det för ca en månad sedan men ska nu trappa upp rejält. Har inte haft några biverkningar så hoppas de håller sig borta.
Är inte så rädd för att sätta ut. Har satt ut venlafaxin utan problem tidigare och äter nu både noritren, quetiapin och Bensodiazepiner så känner att det med att trappa ut får vara ett senare problem.