H
Hjalti
Den andra hunden på gården här, inte min Frida utan Loka togs till veterinär för 2 månader sedan då vi trodde hon hade fått skabb. Blev en hårlös större fläck på svansen, blev kal om magen, brösten, öronen och hade klåda. Vi bytte efter strongholdbehandlingen till nytt foder med bara en proteinkälla för att kolla om det hjälpte innan vi började tänka på att det skulle vara allergi. Distrikt vet "trodde" det va skabb utan att vare sig ta blodprov eller skap prov och satte henne på en dunderkur med stronghold som skulle ges var 14e dag i stället för en månads mellanrum. Då detta inte hjälpte så gick vi till en duktig privat veterinär som direkt sa att han nästan 100% kunde säga att det berodde på hennes bukspottkörtel, tog ett blodprov för analys och det visade sig att han hade rätt. Värdet skulle ligga runt 11,5 om jag inte minns fel och Lokas låg på 0,4.
Vi har nu i en veckas tid gett henne medicin som hon sedan får gå på resten av sitt liv men nu till frågan, är det någon som har erfarenhet av detta och hur lång tid tog det innan era hundar blev bra igen i hud och päls? Vi ska återkomma till vet snart igen men jag tycker att pälsen fortsätter att ramla av. Vi behandlar henne också med salva på magen då hon hade fått lite svamp av allt slickande och kliande, detta har blivit bättre men klådan finns fortfarande där. Tack alla hundkunniga.
Vi har nu i en veckas tid gett henne medicin som hon sedan får gå på resten av sitt liv men nu till frågan, är det någon som har erfarenhet av detta och hur lång tid tog det innan era hundar blev bra igen i hud och päls? Vi ska återkomma till vet snart igen men jag tycker att pälsen fortsätter att ramla av. Vi behandlar henne också med salva på magen då hon hade fått lite svamp av allt slickande och kliande, detta har blivit bättre men klådan finns fortfarande där. Tack alla hundkunniga.