Sv: Era Islandshästar! *Bildtråd*
Oh, jag älskar såna här trådar, att få skryta lite om mina underbaringar!
Här är Andi och årets föl
Meyja.
Meyja är ee: Keilir frá Midsitju och undan mitt sto...
...
Kveikja
Kveikja är en fyrgångare, go o glad tjej som älskar att vara med o hitta på saker. Kveikja har jag ägt sedan hon var nyfödd, Meyja är exakt lik sin mamma som föl, utom att Meyja går i bruna toner istället för grå. Kveikja är 8år gammal.
Och så har vi en 15årig vallack,
Snöggur
Snöggur är en arbetsnarkoman. Vi har haft en del strul med hans tänder och hans bromsfunktion. Han är ett energiknippe som förr inte respekterade tygeltag/broms, men iår har han utvecklats till en fantastisk ridhäst som bara är som en dröm att rida!
Och min prins,
Andi!
Andi har spatt och "tränas" inte längre, vi promenadrider i skog o mark, där han trivs bäst. Andi är 15år gammal och kan inte tölta, mest riden som "dressyrponny" eller westernhäst. Han är mitt guld, mitt allt och jag är lycklig att jag har honom!
Min lånehäst,
Rönd
Rönd har jag lånat hem för att ha något annat att rida ett tag. Hon är 8år gammal och är bara riden ett par månader på island som femåring. Sedan dess har hon gått med föl. Nu skall jag sätta igång henne och se om det går att lära henne lite mer än full gas framåt och full handbroms. Det är min kusins häst, men jag tror jag behåller henne, hon märker förhoppningsvis inte att hon inte kommer hem...(Rönd är ju till salu).
Meyjas blivande kompis,
Rá
Rá flyttar in till våren när hon är stor nog att lämna sin mamma.
Rá är ee. Orri och uee: Gustur, uue:Hugi så det blir nog en finfin häst en dag!!
Oj, det börjar bli en lång lista på hästar nu... Men islandshästar är som jordnötter -man kan ju inte sluta när man väl börjat!!!