Equiterapeut=Pris?

dotzie

Trådstartare
Hej! vad kostar en Equiterapeut för ett hembesök ungefär??
Hur jobbar dom? Funkar det?

Jag kan ingenting om detta, men har fått för mig att jag kanske kan behöva lite hjälp.

Jättetacksam om någon kan svara. :)

Sv: Equiterapeut=Pris?

Hej
Kostar ca 500kr.
De går igenom hästens muskler och använder t.ex akupunktur o laser.
Vet inte så mkt mer.
Tror ET har en hemsida.
MVH W

Min tar 700 kr (Sthlm)

Jag testade en annan equiterapeut som inte gjorde ett skit.

Testade sedan en annan som jag fått på rekommendation och skillnaden var enorm. Min dam som haft en rörelsestörning bak i flera år och veterinärena har inte kunnat hitta felet utan sagt att det bara är att rida blev av med rörelsestörningen helt. Min tränare var helt chockad veckan efter när jag var och tränade.

Så nu kommer Equiterapeuten en gång om året och känner igenom.

jag hade en ute igår och hon tar tydligen 400-450 kr.
duktig tjej som gav ett riktigt seriöst intryck!

Jag bor ju på västkusten då, kanske inte lika dyrt här?
Det är nämligen så att jag har en liten ponnydam som bara hux flux börjat gå ovviligt på spåret och ställer sig i båda varven åt vänster...
Detta är fruktansvärt störande när man inte känner att man kommit någonstans när man ridit.
Sadeln ligger helt ok så då tänkte jag att det kanske kan vara något annat?
Finns det något speciellt man ska titta på när det gäller sådan "ovilja"?

Min tar 750kr. Har hjälpt min häst med dåliga hovar och klåda. Har fungerat toppen.

Jag bor ju på västkusten då, kanske inte lika dyrt här?
Det är nämligen så att jag har en liten ponnydam som bara hux flux börjat gå ovviligt på spåret och ställer sig i båda varven åt vänster...
Detta är fruktansvärt störande när man inte känner att man kommit någonstans när man ridit.
Sadeln ligger helt ok så då tänkte jag att det kanske kan vara något annat?
Finns det något speciellt man ska titta på när det gäller sådan "ovilja"?

Varför inte söka vetrinär först ??? Låt en sådan ställa diagnos/felsökning först !

förstår hur du tänker, däremot kan inte alltid en vet säga exakt vad som är fel och vart hästen sitter fast. (så har iag jag fattat det)
en ET ser ju när hästen rör sig om den sitter fast någonstans och om den behöver knäckas/masseras eller liknande. en vet bör man väll vända sig till vid typ skador och sådant, inte för att hästen sitter fast. jag hade nog börjat med en ET för även om en VET kommer ut och konstaterar att något är fel och att den sitter fast någonstans så kan den inte göra något åt det.
det är precis som våra läkare..... de sa att det var något fel på min rygg när jag inte kunde gå upp på mornarna för att jag hade så ont. de gav mig massa smärtstillande och skiten gick inte över. 3 gånger hos en kotknackare och jag började känna mig som en människa igen.....

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag undrar hur lång tid det kan ta för häst att återhämta sig från selenbrist? Fick svar på mineralanalys (blodprov) i veckan och...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: Mearas
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
590
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 052
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Snabbmat?

Hund, Katt, Andra Djur