Equimins Serenity Calming??

C

crazy

Lugnande medel för hästar som inte innehåller några förbjudna preparat.Någon som provat det?Vad tycker ni?Funkar det? :confused:
 
Jag har inte själv provat det på mina hästar men, vet en tjej som provat på sin. Hon var skeptisk men, ville prova i alla fall eftersom hennes häst var stökig på tävlingar. Enligt henne fungerade det jättebra! Hästen var som ny. Det var pasten som hon använde. Nu skulle hon prova pulvret istället inför hösten tävlingar.
 
Är det någon mera som har erfarenhet av detta? Vad inehåller det? Finns det någon hemsida?

/M
 
Jag har precis köpt hem en tub (2 doser) pasta till min galning. Han stressar upp sig nåt fruktansvärt vid tävlingarna, så det ska bli spännande att testa detta! :)
Lovar att skriva efter första "testet", förhoppningsvis blir det nästa fredag... :crazy:
 
Jag är åf för equimins och har testat pulvret på 2 hästar hemma, med faktiskt otroligt resultat.Pastan har jag inte provat än, men har en kund som snart ger besked(Hej Lindi :D)
 
Hoppas alla ni som prövar detta återkommer med resultat! :cool:

Jag har själv ett sto som har benägenhet att lätt stressa upp sej själv i helt onödiga situationer och även att hon kan vara svår att hantera ibland då hon gärna räddar sej själv vid behov.Hon är ganska nervig och ibland tar det ganska hårt på henne psykiskt när hon varit uppstressad.Så jag letar mirakelkur....
 
Analys Magnesium 12 % Olja 0,1 % Protein 14,5 % Fiber 6 % Fukt 3 %



OBS! Magnesiumen i denna produkt är Magnesium Fumerat och Magnesium bundet till jäst, vilket ger 100 % upptagning.Innehåller aminosyrorna - Alanin, Arginin, Cystin, Glutaminsyra, Histidin, Isoleucin, Leucin, Tryptofan, Lysin, Metionin, Fenylalanin, Prolin, Serin, Treonin, Tyrosin och Valin.Innehåller alltså alla nio essentiella syrorna som kroppen ej själv kan tillverka, innehåller 16 av 20 aminosyror.





Biotin 1350 mcg/kg Folsyra 4 mg/kg
Niacin 80 mg/kg Pantotensyra 130 mg/kg
Vitamin B1 2016 mg/kg Vitamin B12 252,4 mg/kg
Vitamin B2 2008 mg/kg Vitamin B6 1001 mg/kg
 
Nån som vet om detta preparat går att köpa direkt från england nånstans? Svenska återförsäljare har en förmåga att ta ut minst dubbla priset av vad det kostar att köpa där och min ekonomi tillåter inte direkt några utsvävningar för tillfället...
 
Lindi jag är nyfiken på hur det funkade på din häst!
Berätta gärna!

/M
 
Visst är det dyrt...men det beror ju på hur man tänker..har du en häst som stressar upp sig totalt vid vissa situationer och det går att få den lugn för 150 kr så tycker inte jag att det är dyrt...vad kostar det att ge hästen domosedan t ex?? Nu blir inte hästen "drogad" utan bara lugn och framförallt sansad...pastan är för speciella SITUATIONER...pulvret för hästar som ser spöken överallt och är rädda för allt inkl sig själva.
 
Något tips på vad man kan anv. när hästen enbart blir prillig vid ensam transport (vi kan inte köra båda, det blir för tungt). Finns det något som inte är så hysteriskt dyrt? Kan man ge "vanligt" magnesiumtillskott (vilket detta verkar vara)?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet ju det där med att man kan sätta en ljudabsorberande huva på hästar när de är reaktiva... har någon av er provat calming earplugs...
Svar
7
· Visningar
678
Senast: Oh_really
·
Anläggning Bytte ju bort torven för det kändes mindre och mindre klimatsnällt att använda och har hittat ett (visserligen franskproducerat)...
Svar
8
· Visningar
1 414
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 761
Senast: Bee
·
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
11 677
Senast: Unhappy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp