Enkät från körkommittén - för fram era åsikter!

Sv: Enkät från körkommittén - för fram era åsikter!

Mycket bra med en enkät måste jag säga.

Men den går ju inte att svara på!

Graderingen är väldigt otydlig tycker jag. "Vet ej" är den enda text som står och sedan är graderingen godtycklig.
Vad kommer efter "vet ej"? Är det ja, nej, mycket eller lite?
Betyder det att motsvarigheten till "vet ej" är "vet mycket" (6:an) så passar svaret inte in på mer än ett fåtal frågor (typ en enda där frågan var om man visste mycket om TR). Resten borde besvaras med "passar bra" - "Passar inte bra", eller kanske "dåligt" - "mycket bra" osv.

Enkäter ska vara MYCKET tydliga för att kunna ge ett korrekt svar och för att man ska kunna skriva i det. Det ska inte vara en enkät där någon som svarat tycker att man "borde förstå hur det ska fyllas i".

Jag bläddrade genom frågorna utan att svara på mer än en fråga (var jag var ifrån) och när jag kom till slutet hade jag visst svarat klart och får inte göra om det trots att det inte är korrekt utfört eller ens svarat på några frågor.

Jag hittade denna texten innan jag fyllde i enkäten: ‎"Frågorna är graderade från 1 – 6 där 1 innebär att du inte tycker det är bra/inte tycker det stämmer, 6 innebär att du tycker det är bra/ du instämmer helt."

Att du svarat på enkäten sparas säkert i någon cookie. Rensa din webläsare och prova igen ;)
Jag undrar hur de gör med alla som inte har tillgång till internet.

Testar från jobbet först....är så dålig på datorer så jag vet inte hur det fungerar :o

Tack för info, jag hittade inte det någonstans. Men för att göra en enkät lättare så bör det stå på själva frågorna också.

Vad skalan 1-6 motsvarar står i inledningen av enkäten. Om det står att ni svarat på enkäten fast att ni inte gjort det så rensa cookies på datorn och prova igen.

Man får nog anta att de flesta har tillgång till internet då det är där tävlingsterminen ligger och alla anmälningar ska gå via tdb. Men annars går det ju att hitta telefonnummer till ledamöterna i kommitten om man har åsikter man vill föra fram och lämpligast då är väl att man kontaktar sin zonledare.

Tänkte mest på folk runt omkring som är med och arrangerar, domare, funktionärer och groomar osv. De är väl oftast inte inne på TDB.

Tycker att det är ett bra sätt att gå ut med en enkät men man måste ju ha i beaktande att man måste försöka nå ut till alla som är tilltänkta. Som Efwa så vet jag att det är är flera som inte har sett den formeleringen på första sidan och för att göra det tydligare så kunde det stått "Håller helt med" och "Håller inte alls med" istället för 1 och 6inne på varje fråga så hade man inte ens behövt fundera.

Dett aär ju första enkäten som körkommitten utformar och den är bra men ta åt er av kommentarerna och gör den ännu tydligare och kanske ännu bättre distribuerad nästa gång!

Detta är ju i alla fall en start, sedan håller jag med om att det går att utveckla mera! Har ni konkreta förslag på hur man borde göra för att nå ut till fler så säg bara till.

Domare och andra "officiella" funktionärer måste vara registrerade i TDB numera, liksom de i arrangörsstaben som har hand om tävlingsansökningar, proppar, anmälningar etc. Men enkäten ligger ju inte ens i TDB för att så månag som möjligt ska kunna komma åt den :) Men det gäller förstås att man kommer åt internet...

Banbyggare, domare och annat folk i samma genre har numera egna konton i TDB och man beställer även legetimationer m.m. den vägen.

Jag väntar bara på att man ska fixa arvoden den vägen också lika gärna som att skicka faktura.

TDB är ju absolut ett steg i rätt riktning och de som idag helt saknar tillgång till internät är väldigt lätträknade.

Jag har svårt att motivera såväl kostnaden som miljöbelastningen med att skicka ut en enkät i pappersform, elektroniskt är dessutom enklare att administrera.

Jag tycker att det är mycket bra att skicka ut en enkät, sen är väl frågan hur man behandlar de svar man får in.

Senast ändrad:

Arvoden går utmärkt att föra över via TDB redan nu. Många dressyrdomare tar betalt den vägen.

Svar till er båda;)

Tänkte inte på vart man ska svara på enkäten utan mer hur informationen om att det finns en enkät sprids. Nu när det inte är tävlingssäsong så är det kanske inte så många av de som har TDB kontot som är där inne. Sedan har jag sett att den har spridits via FB och diverse forum men det är ju långt från alla som är inne på dessa informationskanaler. Jag skulle vilja att mer information sprids via klubbarna. Oftast har ju klubbarna ett sätt att nå ut till medlemmarna och de har även kännedom om vilka personer som tex är körintresserade som i detta fallet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 016
Hundträning Tik, av spanieltyp 4 år. Kom till mig då den enligt ägarna var ljudkänslig. Tyvärr var kullen hon kommer ifrån en mindre flopp, fyra...
Svar
8
· Visningar
1 734
Senast: Lhas
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en sak att säga när det gäller vett, etikett och rent allmänt hyfs. Jag är uppriktigt sagt skittrött på att tacka för gåvor som...
Svar
0
· Visningar
1 104
Senast: Skorpion76
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag närde en liten förhoppning om att 2016 möjligtvis skulle kunna bli det år som jag skulle kunna friskförklara mig från min...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka