Engelsk nosgrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dolores_88
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 175
Sv: Engelsk nosgrimma

Hej!

Exempelvis på www.ryttare-hast.se
engelsk nosgrimma.
Så här står det:

Hubertus Classic Nosgrimma
Nosgrimma med tillbakaknäppning, fodrad ton-i-ton.
Finns i Engelsk modell eller Aachen modell.
Full Cob
Svart Brun
Rostfria spännen
Bild-323.jpg

Detta är en bild på Aachen-modellen, men den andra ser ju likadan ut, fast utan nedre remmen.

Finns även:
Sabre Engelsk Nosgrimma
Mjukt vadderad, bred engelsk nosgrimma med tillbakaknäppning.
Full Cob
Svart/svart Svart/vit
Brun/brun Brun/vit
Mässingsspännen

Så det finns lite här och var!! ;)

Sweet skrev:
Jag vet, jag köpte ett brunt kandar bara för att jag ville ha ett brunt träns med engelsk nosgrimma. Extra tyglar är ju alltid bra att ha.

Jag gjorde faktiskt likadant. Jag ville ha en smal engelsk nosgrimma UTAN aachenflärp och UTAN pullbackknäppning. Inget foder och jox utan tunn, smal och enkel.

Slutade med att jag köpte ett kandar..

Ja, helst helsvart. Ffoder eller ej, jag är öppen för förslag! :)
Har bara helsvarta pannremmar (blir så jobbigt om jag ska börja köpa nya delar här och där då köper jag mig lika gärna ett helt träns!).

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter ny nosgrimma till mitt PS-träns, den gamla versionen av Flying Change, brunt (mörkbrunt?) Eftersom jag har använt aachen...
Svar
5
· Visningar
1 306
Senast: Buck
·
Utrustning Är det någon som vet ett träns med ganska bred engelsk nosgrimma? Alltså som ett kandar, fast vanligt träns.. Eller ett träns med...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Sandra78
·
M
Utrustning Hej! Jag har försökt leta efter ett pullar träns rätt länge nu men inte kunnat hitta något som ser ut och har den passformen jag... 2
Svar
22
· Visningar
2 324
L
Utrustning halvt Stübbenträns ? ? ? Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil... 2
Svar
23
· Visningar
3 074
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka