En till storleksfråga

R

Real_Life

Hur tycker ni att det "ska" se ut (storleksmässigt ryttare+häst) på en islandshäst? Bild?
Dom kan ju bära mycket, det vet jag ju men för det betyder det inte att det ser bra ut :angel:
Hur noga är det att man ser "lagom" ut på islandshästtävlingar?
Hur många cm längre än sin häst är okej enligt er?
Bara nyfiken :)

Så länge hästen går i rätt form och inte har ont av sin ryttare så tycker inte jag att det spelar någon roll hur stor ryttaren är.

Jag tycker som Sesselja, att så länge det är ett harmoniskt ekipage i övrigt spelar inte storleksförhållanden någon roll.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 918
Senast: fio
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 248
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 900
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Hiss och diss del 5
  • Sodastream