En egen pärm, har ni det också?

cili

Trådstartare
Idag har min katt fått en alldeles egen pärm i hyllan.
Eftersom hon gjort sitt livs första veterinärbesök och vi då fått kvitto och lite små lappar att hålla koll på rensade jag ur en annan pärm och har nu ritat en etikett med hennes namn, lite ränder (hon är ju randig själv) och en syrénblomma (ni som läst tråden om vad katterna släpar hem förstår varför ;) )

Jag hade tänkt framkalla lite foton på henne och ägna mig åt lite scrapbooking där jag presenterar hennes uppväxt.
När det börjar se vettigt ut tänkte jag fota och visa er här på forumet :)

Har era katter också egna pärmar?
Vad finns i dom?

Sv: En egen pärm, har ni det också?

Ja, eftersom jag föder upp och ställer ut krävs det att jag verkligen har mina papper i ordning.

I kattpärmen finns varje katts stamtavla, vaccinationsintyg,pass, sparade veterinärjournaler och medicinska data i "frisk tillstånd" Katterna vägs regelbundet tex. Löp och liknande antecknas.

Sedan finns alla ekonomiska papper, försäkringsbrev, dokumentation kring kattungarna osv. Snart är det två pärmar, för mycket papper blir det...

Jag har en utställningspärm där jag har stamtavlor, vaccinationsintyg och bedömingssedlar.

I kattpärmen har jag veterinärjournaler, försäkringspapper, alla kontrakt och avtal; tingning, kattköp och sålda parningar.
Dessutom har jag "kattblocket" där jag skriver upp katternas vikter och hur Oscar äter.

Det är himla lämpligt att ha pärmar för alla papper!

Jag har inte en pärm till varje katt utan en pärm för alla där jag har vaccinationskort, stamtavlor, ägarbevis, försäkringspapper, bedömningssedlar etc.

Sedan har jag en separat pärm för alla kvitton, köpeavtal och annat som har med ekonomin att göra.

Nej, men katten har en egen flik i en annan pärm där jag har viktiga papper. Till hästarna däremot har jag alltid haft varsin, men det är mer papper till dem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka