En annan katt går in genom kattluckan! Hjälp!

Vim

Trådstartare
Jag har två katter och de har en kattlucka och går in och ut som de vill. Tycker det är toppen då jag bor på landet, jobbar långa dagar och speciellt den ena katten är mer av en utekatt. Det har funkar toppen men igår kom en annan katt in genom luckan när jag var hemma, den verkar ha hittat in under gårdagen då maten jag lämnat på morgonen för första gången var helt uppäten. Den måste ju ha tagit övertag över mina katter då de lät den komma in. Hur gör jag nu? Idag är katterna inlåsta så den okända katten inte ska komma in igen, men vet att min ena katt helst gör sina behov utomhus och jagar också utomhus. Finns det något sätt att få bukt på det här? Tror inte att katten som kom in är hemlös det är nog någon grannes katt.

Jag har två katter och de har en kattlucka och går in och ut som de vill. Tycker det är toppen då jag bor på landet, jobbar långa dagar och speciellt den ena katten är mer av en utekatt. Det har funkar toppen men igår kom en annan katt in genom luckan när jag var hemma, den verkar ha hittat in under gårdagen då maten jag lämnat på morgonen för första gången var helt uppäten. Den måste ju ha tagit övertag över mina katter då de lät den komma in. Hur gör jag nu? Idag är katterna inlåsta så den okända katten inte ska komma in igen, men vet att min ena katt helst gör sina behov utomhus och jagar också utomhus. Finns det något sätt att få bukt på det här? Tror inte att katten som kom in är hemlös det är nog någon grannes katt.
Skaffa en lucka kopplat till chip.

Liknande trådar

Övr. Katt Efter en flytt bor jag numera i lägenhet i utkanten av en stad, i närheten till landet och grönområden. Har eget stall 10 minuter med...
Svar
16
· Visningar
2 973
Senast: EmmaW
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 496
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag har en schäfer kille som är dryga fem och en halv månad, och som jag haft sedan 8 veckor, men har följt och hälsat på honom sedan...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
13 579
Senast: WildWilma
·
I
Övr. Katt Jag har fått ett rätt stort problem. Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för...
2
Svar
20
· Visningar
5 174
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar