Jettan

Trådstartare
Hej!
Har en märr som med jämna mellanrum skalar av sig svansen vid svansroten.
Har alltid sett detta som ett symtom på att hon haft mask och avmaskat henne, och då har hon slutat. Nu är det så att hon är nyligen avmaskad, ORDENTLIGT, då vi har haft blodmask i stallet, men kliar i alla fall.... Det är bara här hon kliar och ibland blir det så illa att hon ser ut som en skalad morot (bara högst upp på svansroten). Har aldrig haft häst med eksem, så jag vet ju inte? Är det bara knotten??? Borde hon inte vara irriterad på fler ställen? Och vad gör jag åt det? Har hört att Nylanders Hästkräm är bra???(brun sörja som luktar skit)

Sv: Eksem?

Hej!
Har en märr som med jämna mellanrum skalar av sig svansen vid svansroten.
Har alltid sett detta som ett symtom på att hon haft mask och avmaskat henne, och då har hon slutat. Nu är det så att hon är nyligen avmaskad, ORDENTLIGT, då vi har haft blodmask i stallet, men kliar i alla fall.... Det är bara här hon kliar och ibland blir det så illa att hon ser ut som en skalad morot (bara högst upp på svansroten). Har aldrig haft häst med eksem, så jag vet ju inte? Är det bara knotten??? Borde hon inte vara irriterad på fler ställen? Och vad gör jag åt det? Har hört att Nylanders Hästkräm är bra???(brun sörja som luktar skit)

Fel , brun sörja som luktar gott:angel:

Liknande trådar

Hästvård I ca 4 veckors tid har mitt 18-åriga sto betett sig underligt. Hon biter sig i flankerna, sparkas samt piskar irriterat med svansen med...
Svar
11
· Visningar
1 684
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Har en häst som jag har ägt i två år. Hästen har under sommarhalvåren haft problem med eksem som satt sig i mankammen samt vid svansen...
Svar
3
· Visningar
2 577
Senast: Shettisar
·
Hästvård Jag undrar om det som kallas eksem finns i olika varianter? Är alla eksem tex vätskande eller kan det vara mjälligt/torrt och ändå vara...
Svar
3
· Visningar
879
Senast: Boj
·
K
Hästvård Nu finns det ju mängder av gamla trådar inom detta ämnet som jag har försökt läsa igenom för att få klarhet, men jag hoppas ändå att...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: Kellie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa hagbootsen?
  • Stora shoppingtråden III