Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte samma! Men det satt mest småfåglar framför ekorrarnas matare och tittade på nötterna som de inte kom åt. Jag tömde den efter en vecka eller två, då hade inte ekorrarna hittat den, de sprang till fågelmataren istället@Unafraid Tänkte mest så fåglarna kan ha sitt och ekorrarna sitt, utopi kanske .*
Ja, äter upp solrosfröna här och ur fågelmataren med
Vi har ekorrmatare från granngården fastsatt på altanen. Faktum är att den satt där när vi flyttade in, och fattade inte vad det var för en konstig och opraktisk fågelmatare. Det var när jag tittade i en katalog och såg en ekorrmatare som jag insåg vad vi hade Ekorrarna gillar solrosfrön, både oskalade och skalade. Skalade skräpar ner mindre. Sen gillar de nötter förstås. Hasselnötter och valnötter ger vi mest. Vi köper gärna de med skal på till ekorrarna, eftersom de tycker om att gräva ner överskottet i olika gömmor. De oskalade är fåglar inte så intresserade av, så på det viset kan ekorrarna hämta sina gömda om vi inte lagt ut mat. På vintern uppskattar ekorrar även äpplebitar, så vi sätter ut till både fåglar och korrar.
Ekorrarna har gett mig oändligt mycket glädje, och är så roliga att titta på! Nu flyttar vi snart och jag kommer att sakna dem mycket.