ej ridning vid alla ryggproblem?!

lovehorses

Trådstartare
JAg gick i våras hästfriskvårdar utbildning steg 1.
Nu läste jag igenom papprena jag har skrivit och blev fundersam på en sak...
Jag hade skrivit att hästen ska inte ridas vid ryggproblem MEN är det vid all ryggproblem??????
Finns det någon som vet detta?

Tacksam för svar!

Sv: ej ridning vid alla ryggproblem?!

Vid vilka ryggproblem tycker du att det skulle vara en fördel att rida hästen? Beroende på typ av ryggproblem så kan det förstås vara motiverat att arbeta hästen för att stärka ryggen, men detta görs bäst från backen.

Som ett sent steg i rehabiliteringen kommer ridning in.

Somliga ryggproblem hjälps upp med ridning tex i skog... beror på var det sitter...

Nä. Men ibland måste hästen jobbas trots vissa ryggproblem... Ibland kan ett galoppjobb vara bra för en stel och problematisk ländrygg -tex..

Säger inte att det är idealiskt...!

Många hästar som tävlar blir behandlad under säsongen och får inte tappa formen. Man gör så gott man kan...:crazy:

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 385
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 385
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka