Eggersman, slutat äta upp.

_Lina

Trådstartare
Vet inte om den här hamnar fel, i så fall får den flyttas.

Min häst har sedan förra sommaren ätit eggersmanns kraftfoder vilket har fungerat otroligt bra på honom. Anledningen var att jag blev rekommenderad det då han fick fång (han äter den som är rekommenderat för fånghästar).

Han har aldrig haft problem att äta upp tidigare, men sen 2 dagar tillbaka har han inte ätit upp sina mål. Igår när jag kom dit fanns både kväll och morgonmålet i krubban. Höt är helt uppätet. Det är inget fel på hans apptit, äter allt annat precis som vanligt och är "på" vid fodring men inte alls intresserad av kraften. Tar jag fodret i handen äter han det utan problem. Krubban är rengjord ifall det skulle vara något där, och fodret luktar bra och är inte gammalt. Har använt halva säcken så känns konstigt om det skulle vara fel på fodret. Funderade på om det är för torrt, kan man blötlägga detta foder?

Någon som kan ha en idé på varför han gör så här? (förstår att det är svårt att säga, men någon idé skulle ändå uppskattas)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
1 992
Senast: Maniac123
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 482
Senast: Irival
·
Foder & Strö Jag har problem med att min fånghäst inte äter sitt kraftfoder, ger honom eggersmann ReVital cubes sedan 5 år tillbaka. Har märkt av för...
Svar
14
· Visningar
3 403
Senast: Centaur
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 000
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp