Egenheter hos era hundar (friskt vatten?(

Gry

Trådstartare
Min äckelhund älskar dypölar att dricka ur, vattenpölar, geggvatten och lera från hagar vid ingången, stillastående diken, dricker med förtjusning ur ett avlopp i källaren som ibland luktar... ja, inte så najs (det gör katten med förresten, katten tom föredrar det) och jag har fullt sjå att vakta på älsklingen så att han inte får i sig ngt olämpligt. Men ur vattenskålen dricker han aldrig om inte vattnet är nyupphällt. Han går till skålen (även om jag hällde upp nytt för tio minuter sedan) blänger på mig, blänger på skålen, suckar, blänger på mig- jag häller upp, han dricker.

Sv: Egenheter hos era hundar (friskt vatten?(

Våra hundar dricker helst ur en plasthink som jag samlar regnvatten i för att ha till att vattna blommorna. Är det fruset välter den ena av dom hinken och äter isen. Inomhus har dom en stor rostfri balja som dom verkar gilla bra.

Tänkte på din hund - har du testat att byta sort på skålen? Eftersom hunden vill ha nytt vatten, kanske fäller skålen ifrån sig något som luktar/smakar illa?

Tänkte på din hund - har du testat att byta sort på skålen? Eftersom hunden vill ha nytt vatten, kanske fäller skålen ifrån sig något som luktar/smakar illa?

Vad smart! Det har jag inte tänkt på! Det ska jag testa, att byta!!

Jag har också en sån hund, han dricker bara när jag nyss fyllt vatten i skålen. Han är hopplös utomhus: äter snö på vintern, dricker ur vattenpölar, slickar dagg från gräset och släpar tungan i marken när det har regnat...
Jag hade en porslinsskål åt honom och testade att köpa en i rosfritt men det blev ingen skillnad.

När min har är klar vid vattenskålen tar hon en mun vatten till och går därifrån. Och efter sig lämnar hon ett fint spår av vatten.

Hon har testat om hon kan flyga genom att spring ut för en kant. Till saken tillhör att hon flera gånger var framme vid innan hon testade sin flygförmåga. Som tur var hände det inget mer än en smått chockad hund över att hon inte kunde flyga.

Hon älskar att ta mina handskar. Så fort jag sätter på mig en ska hon ha den. Roligare blir det när hon får "sno" den för mig. Och givetvis ska det sen dödas. Och då gör hon rörelser som jag aldrig trott att en hund kan göra utan att slå knut på sig.

När hon leker blir hon blind för allt annat än föremålet för leken. Det vill säga att träd, lyktstolpar, soptunnor, människor, tidningsställ, mm måste flytta sig ur hennes väg. Och gör de inte det blänger hon surt på det insprungna föremålet, innan hon fortsätter med sin lek.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka