Efterlysning: Enya, stulen hund

M

mango

http://www.pixbox.se/pic_show_id16559938.html

En hund stals ur en rastgård i Landskrona förra torsdagen (15/11). Hunden heter Enya, hon är en wachtel-tik på 2,5 år, bild och uppgifter om hunden och ägaren finns i den bifogade bild-filen. Tjuven sågs med hunden i Kävlinge i lördags (17/11). Om ni sett eller hört något, hör gärna av er.

Mail från ägarens brorson:

"Hej!

Torsdagen den 15/11 blev min farbror Ulf Sörensson och hans sambo Ewa Peterson, på Framnäs gård utanför Landskrona, bestulna på sin 2,5 år gamla Wachteltik Enya. Tjuvarna tog Enya ur hundgården när Ulf och Ewa var borta ett par timmar. Någon har observerat en norskregistrerad bil som kört upp på gården vid tidpunkten för stölden. Registreringsnumret var N 277 MZN och tillhör enligt polisen de "irländska asfaltläggare" som årligen åker omkring och lurar folk.

Vore jättetacksam om Du kunde vidarebefordra detta mail till dina vänner och bekanta.

Ulf och Ewa är helt förkrossade över det inträffade och alla eventuella tips är varmt välkomna.

Bifogar en jpg med foto, id-nummer, Ulfs telefonnummer etc.

Tack för hjälpen!

/Oskar"

Sv: Efterlysning: Enya, stulen hund

Jag hoppas verkligen att hunden kommer till rätta, men efterlysningar har en egen sida!

jag kopierade ditt inlägg och länkade till det på min blogg.. man vet ju aldrig.

Hoppas hon kommer till rätta... (dom där asfaltsläggarna friade till mig en gång.. tur jag tackade nej.. som tur väl är tackade far nej till asfalt på uppfarten med)

Usch, vad är det för folk:mad: Ingen respekt för någonting, inte ens att man ska hålla tassarna borta från folks husdjur!

Känner för de stackars ägarna, vilken panik de måste känna över att hunden hamnat i tjuvars händer:(

Nu blir jag nojig, såg ju en norskreggad bil här i området i eftermiddags. Vi bor ju inte mer än ett par mil från Landskrona.

Han kör en Iveco, och han är mörkhårig med mörk skäggstubb.

Jag letade efter rubriken efterlysningar, men hittade den inte. Var finns den?

my bad! ber om ursäkt! jag var säker på att det fanns någonstans, men hittar inte heller nu.. hur som helst hoppas jag verkligen att hunden kommer till rätta!

Det gör inget, jag började bara undra om jag var blind eftersom jag inte hittade rubriken.

Jo, jag hoppas också verkligen att hon blir återfunnen innan det är för sent.

Iveco:confused: Jag är så dålig på bilmärken - hur ser en sån ut?

Är det en ensam kille som man har sett eller är de flera?

Läste i tidningen idag att hunden har kommit till rätta...
Hittades i en lastbil utenför SIBA i Linköping tack vare uppmärksam butikspersonal. Vilken tur för ägarna och Enya:bump:
"Slutet gott, allting gott"
/J.

HELT underbart! Ägarna måste vara överlyckliga:bump::bump::bump: Jag hoppas att de fick fast den som stal hunden med, eller hade han bara lämnat bilen med hunden i o stuckit?

Skönt att polisen fick tag i han! och att ägarna fick tag i hunden!

Vad jag har hört så transprorterarde gubben hundar från sverige till Irland.
Han har tydligen gjort mer brott, än bara tagit hundar.

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka