Tarminflammation
Trådstartare
Detta kan verka som en konstig fråga, men vilket kraftfodermärke är dyrast på marknaden? Oavsett näringsvärde och ingredienser så borde väl något märke ligga lite högre i kilopris.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Innehåller det älta guld eller vad är det som motiverar det priset?!St Hippolyt är det foder man ska köpa om man vill betala överpris. Super Condition (20kg) kostar runt 920 kr.
Måste vara säckarna som är gjorda i guld iom att alla deras foder ligger typ 200 kr över likvärdiga foder och innehåller är inte speciellt i sig.Innehåller det älta guld eller vad är det som motiverar det priset?!
Den typen av foder utformas nog mycket för att låta gott utifrån vad vi människors själv gillar. Det är så de säljs tror jag.Måste vara säckarna som är gjorda i guld iom att alla deras foder ligger typ 200 kr över likvärdiga foder och innehåller är inte speciellt i sig.
Innehåll:
Majsgroddar 25 %, malda fullkornskornflingor, vört, finmalda oljefrön (linfrön, solrosfrökärnor, fänkåsfrönl) 5 %, äppelsirap, kallpressade oljor (linfrön, solroskärnor 2,8 %, salt, vindruvskal, örter (rosmarin, hagtorn) 2 %, havsalgmjöl, öljäst, magnesiumacetat, vindruvkärnextrakt, kalciumkarbonat (marint och mineraliskt)
Och så luktar det typ tuggummi. Visst, fräschare än vad spannmål luktar men jag har svårt att tro att hästarna håller med.Den typen av foder utformas nog mycket för att låta gott utifrån vad vi människors själv gillar. Det är så de säljs tror jag.
Fast det är en häst?Även om det kostar något mer tycker jag man kan unna sin häst lite extra ibland, tänk själv att behöva äta samma rätt (gräs) morgon, middag och kväll varje dag år ut och år in, och dessutom i rått tillstånd.
Det var ett (försök till) skämt såklartFast det är en häst?
Att jämföra hästar med människor blir inte så bra.
Sorry, greppade inte det. Endel hästmänniskor skulle ha kunna sagt det på allvar.Det var ett (försök till) skämt såklart
Det sorgliga är att vissa människor tänker så tyvärr. Istället för att ge några kg extra grovfoder så öser man på med svindyr müsli eller pellets och tror man gör hästen en stor tjänst.Det var ett (försök till) skämt såklart
425 krVad kostar St Hippolyt 20k International sport champions i Sverige?
O M G Importören måste skratta hela vägen in till banken. I Holland kostar det €20.50/20k säcken!425 kr
Låter som en del rest-/biprodukter från vintillverkning, dvs importerade råvaror. Solros, fänkål, rosmarin(!) lär också vara importerat, liksom sannolikt majsen. Varför ska vi utfodra hästarna med importerat foder? Hur väl är det anpassat till sammansättningen/innehållet i svenskt grovfoder/bete? (Erkänner direkt, utfodrade en gång i tiden en häst med foder importerat från Irland ....)Måste vara säckarna som är gjorda i guld iom att alla deras foder ligger typ 200 kr över likvärdiga foder och innehåller är inte speciellt i sig.
Innehåll:
Majsgroddar 25 %, malda fullkornskornflingor, vört, finmalda oljefrön (linfrön, solrosfrökärnor, fänkåsfrönl) 5 %, äppelsirap, kallpressade oljor (linfrön, solroskärnor 2,8 %, salt, vindruvskal, örter (rosmarin, hagtorn) 2 %, havsalgmjöl, öljäst, magnesiumacetat, vindruvkärnextrakt, kalciumkarbonat (marint och mineraliskt)
Jag köper aldrig det märket. Konstiga ingr och dyrt! Granngården har rimliga priser på sina foder och trevligare sammansättning och om jag inte orkar åka till granngården så köper jag det lite dyrare märket KRAFFT.O M G Importören måste skratta hela vägen in till banken. I Holland kostar det €20.50/20k säcken!