Duscha ragdoll - slutar andas?

C

Calenfiriel

Snackar ungen skit eller är det så? :eek:

"igår dusha jag min katt titus.
efter jag hade dushat han så slutade han andas och hjärtat slutade slå!
jag började slå på honom lite så han skulle vakna.
och det gjorde han.
sen ringde min mamma den som vi köpte katten av och då sa uppfödaren att alla katter gör så när man duhsar den.
alltså hjärtat slutade slå och an slutaden andas en så gjör alla kater i samma sort (ragdoll)

det collaste djur jag sett.
att den kan sluta pumpa blod och sen komma till baka[surprised]"

Sv: Duscha ragdoll - slutar andas?

Min ragdoll är i alla fall helt normal när man duschar henne.

Det lät ju väldigt konstigt :crazy:

Jaa, jag tyckte också det! Min pojkvän hittade texten i en killes blogg på ett forum, och trodde inte sina ögon :crazy: och så frågade han mig eftersom det är jag som är kattexperten i förhållandet, och jag vänder mig alltså till mina övermän/ -kvinnor ;)

Jag tycker det låter himla konstigt eftersom kroppen ju får syrebrist när hjärtat slutar slå, och hjärnan på katten borde ta stryk. Minst! Och SLÅ på katten!? Hjärtmassage på katter gör man med tummen och pekfingret runt bröstkorgen, slår man på en katt går den ju sönder :eek:

Jag hoppas det är en unge med vilda fantasier, eller att det har nån typ av vetenskaplig förklaring som katten inte mår dåligt av :crazy:
Ungen har tydligen skrivit mycket om sin katt och visat bilder och så, så jag vet inte vad jag ska tro, har inte synat nånting av det egentligen, har bara läst just detta inlägget.
Låter ju lite som kvinnan I Simpsons som tvättar sina katter på tvättbräde i Lake Springfield (i filmen) :crazy: :p

Låter helsjukt om uppfödare skulle sagt så. :eek:

Mina ragdolls, och ingen annan jag känner till heller, beter sig onormalt vid dusch (visst, lite hjärtskärande jam får man ju stå ut med, men de har varit vakna hela tiden! ;):crazy:)

Man undrar ju om det kan vara så att denna ragdoll hade något typ av hjärtfel?

Fast det är ju lite vanskligt att gå på ett barns uppgifter, det kanske som sagt är "vilda fantasier" eller helt enkelt missuppfattning...

"
dannyboy | I går 21:39 |
det låter skumt :S
känner folk som har ragdolls, men det har aldrig hänt dem.
Har ni varit hos vetrinären och gjort en koll?

theweeman | I dag 10:15 |
men min mamma ringde uppfödaren och hon sa att alla i hennes släkt gör så
"

Nåt fel är det på historien, vare sig det är uppfödaren, katten eller killen själv, men jag blir bara förvirrad...

Liknande trådar

Kropp & Själ I natt var jag med om något jag upplevde som väldigt skrämmande, och jag kan inte riktigt släppa det... Vad fan hände? Under kvällen...
2
Svar
25
· Visningar
4 117
Senast: aiquen
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 394
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 237
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar