Drömmen som blev en mardröm

(Ridsport)
I somras var alla papper klara. Tanken var sedan att rusta upp det gamla bostadshuset och bygga ett stall för fyra hästar. Så kom dråpslaget – Svenska Kraftnät ska dra en 45 meter bred ledningsgata rätt över tomten.

Läs mer...

Sv: Drömmen som blev en mardröm

En plan för ledningsgata måste väl ändå finnas där ganska lång tid innan den sätts i verket? Det gäller att ta reda på allt sådant innan man själv sätter igång med sitt tyvärr.

Jag funderade just på det. Är inte säljaren eller mäklaren skyldiga att informera om sånt och t ex planer på vägbyggen osv ?

Men fy vad fruktansvärt! Man som sagft undra hur länge innan ett sådant bygge måste anmälas? Jag menar det ska väl upp till lantmäteri osv antar jag?

Man undrar hur objektbeskrivningen såg ut... Var servitutet upptaget?

Mäklaren borde vara skyldig att informera om större planerade byggen i närheten. Man har undersökningsplikt till en viss grad själv, men mäklare och säljare har även dom en upplysningsplikt, och i detta fall så har jag svårt att tro att säljaren inte visste att detta var på gång! Svenska kraftnär borde ju rimligen ha gått ut med info om dessa planer...

Jag förstår hur dom känner sig, vi har suttit i en liknande sits, man lyckades efter en lång process ta oss ur helskinnade!

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 990
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama