Dricker dåligt

C

Cryptorchid

Har en isis som dricker dåligt och behöver lite tips för att få honom dricka mer. Han har oftast knappt rört vattenhinken under natten och ute dricker han inte mkt heller. Jag brukar hälla i onödigt mkt vatten i maten så det blir som en lös soppa + att jag har i salt, han äter upp all soppa men vattenhinken rör han fortfarande inte:(.
Han är dock inte uttorkad vad jag kan se (nyp-i-huden-metoden) men det känns ändå fel att han inte dricker.....Har hört att man kan ha i ngt i vattnet för att det ska bli mer välsmakande men vad?

Ngn som har ngt bra tips?

Sv: Dricker dåligt

Äppeljuice eller bara äppelbitar kanske kan vara ett alternativ. Har även hört att vissa hästar inte dricker ur ordentligt om hinken är mörk eftersom de då inte ser vad som finns på botten och att det skulle vara bättre med en ljus hink :confused:

Äppeljuice har jag nog hört om men det med vit hink har jag aldrig hört förut, men värt att testa, vem vet?:)

ta någon dl betfor annars och mycket vatten!

lite socker i botten så går allting ner;)

Mina älskar varmvatten och dricker en hel hink åt gången när de får varmvatten.

Finns ingen snö hos mej, bara lera:crazy:

Ger honom ca 3-4 msk salt/dag......för mkt, för lite?

Jag ger honom alltid varmvatten men det funkar inte heller.....:(

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag provar allt snart. Jag får väldigt lätt kramper. Speciellt vader/fötter vilket gör ruggigt jäkla ont. Häromdagen började händerna...
2
Svar
24
· Visningar
2 148
Hästvård Hästskrället dricker alldeles för dåligt, speciellt nu sedan det blev kallt :nailbiting: Tar bort is och fyller på med varmvatten ute 2...
2
Svar
38
· Visningar
3 845
Senast: Emiro
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 335
Senast: shia
·
Foder & Strö Nu behöver jag tips på hur jag ska få mitt russ att dricka bättre.. Hur mycket han dricker i hagen vet jag inte då han har två...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: Blomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka