Sv: Dressyrskydd i färg
Vill bara lägga ytterligar ett inlägg om att din kompis är helt ute och cyklar! Ett ekipage som tränade innan mig för min tränare hade ett pannband med röda swarowskistenar samt rött schabrak och matchande röda benlindor. Detta var i november :-), tränaren skrattade lite och sa att det är inte jul än :-).
Jag vet att denna tjej tävlar medelsvår och om det nu är fel med färg på dressyrträningarna så borde väl inte hon ha det ;-).
Själv föredrar jag vita benskydd på träning och framridning för jag tycker personligen att det är snyggt och jag är lite feg och framförallt praktisk, lätt att matcha vitt mot det vita schabraket :-). Dock önskar jag att jag hade råd att ha olika skydd som matchar olika schabrak.
Än så länge så håller jag mig på den billiga matchningsnivån och köper grimskaft och grimmor så att de matchar med mina täcken :-).
Köp dina röda benskydd, om DU känner dig fin kommer du även rida mkt bättre, det går inte att rida dressyr i slitna trasiga kläder alt utsrustning det sa alltid min gamla tränare. Jag är villig att hålla med, behöver dock inte vara dyrt, jag har alltid speciell utrustning och mina nyaste ridbyxor vid träning och att det senaste inköpta paret kostade 300 kr på rea spelar ingen roll, de är snygga för det :-)