Dressyrsadel , ide på modeller

cikoria

Trådstartare
Har en halvblodshäst av den morderna typen ordentlig manke, mycket bog kort anläggningsyta rak rygg . Han är konvalicent just nu problem med S1 leden svag i ländryggen. Har en Equterapeut som behandlar honom och hon sa att när jag ska börja rida honom igen måste jag ha en annan sadel åt honom, den han har är utprovad av en auktoriserad sadelprovare en Ideal Aragon 17,5 MW och den är för lång. Equterap tyckte jag skulle ta kontakt med en annan sadelprovare som bara sadelför Equipe , Sitter och tittar på begagnade sadlar och funderar på Amirego Alto eller Classic begagnade, Funderar över om det finns andra märken och modeller som skulle kunna funka, Min andra häst går med en Röösli Pilatus och den gillar jag att rida i, kan inte så mycket om de morderna dressyrsadlarna, Tänkte att 15 000 är smärtgränsen för en beg sadel

Hmm min ser typ likadan ut, kanske något mer svängd rygg (eller ja normal, lite lätt svängd men inte spikrak) och han har en Prestige Venus utprovad :) Den gillar jag och den är kort, lämnar plats för manke och stora bogblad. Prestige har ju lite rakare modeller också om han är lite rakare :)

Sambons halvblod har en Kentaur Athen till en liknande rygg. Annars kan Albion kanske funka. Jag har inte hört så snälla saker om Equipe från min hästfysioterapeut, dessutom är dom väl rätt dyra? Lipposadlarna är annars trevliga, kanske en Azzario (tror jag den heter), kan passa?

/Lavinia

Baserat på din beskrivning så hade jag provat Rööslin om bomvidden passar, den är ju väldigt kort i anläggningsytan.

Vi hade Röösli med rundbossa till fullblodet som var extremt sadelkinkig. Upplever det vara mycket bra sadlar utan en massa konstiga stöd och med en bra sits. Rundbossan fungerar väldigt bra till hästar med kort sadelläge, jag tycker det är synd att man ser så få märken som har annat än kilbossor.

Liknande trådar

Utrustning Söker lite tips på modeller som kan vara värda att titta på inför veckan då vi ska besöka sadelprovare. Då både jag och häst är ganska...
Svar
3
· Visningar
1 796
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka