Dressyr-SM ponny 2007

Ragnhild

Trådstartare
Finns det någon som har kännedom om när SM i dressyr (ponny) går av stapen 2007? Vad jag vet, så skall det vara på Strömsholm, men som sagt NÄR?
Jag har provat att "googla" fram ett svar, men misslyckats.
Ragnhild

Sv: Dressyr-SM ponny 2007

står det inte på tävlingsterminen då?

Det verkar som om SM kommer att gå på Willands även nästa år, det ligger iaf en elittävling inlagd där 10-13/8 2007.

Tror också det blir Willands även nästa år.

Hummm, familjen som tävlade SM med min B-ponny i år har tydlligen läst någonstand att det skulle vara på Strömsholm. Nära och bra tycker vi, då de bor i Sthlm-trakten.
Jag får snoka vidare i fakta kring detta!
Tack i alla fall för hjälpen/R

Från Tidningen Ridport:

Dressyr-SM hos Willands RF

Willands RF arrangerade Ponny-SM i dressyr 2006 och står i år som SM-värd för både ponny och juniorer.

Att mästerskapet åter hamnar i Skåne beror på att Strömsholm, som skulle haft tävlingarna, har hoppat av rapporterar Trelleborgs Allehanda.

– Vi tvekade aldrig att tacka ja. Vi visade förra året att vi klarar av så här stora evenemang och förbundet var jättenöjda, säger Louisa Jirsell, som var tävlingsledare för SM 2006, till tidningen.

SM-evenemanget innebär att klubben nu måste revidera sitt tävlingsprogram för året, vilket man gör med stort nöje enligt Louisa

Jag börjar helt ärligt tycka synd om dem som kommer uppifrån landet nu kommer det att vara så att alla utom ett av sm:ena sedan 2002 har gått antigen i skåne eller halland..:angel:

Jo lite rynd är det ju, men samtidigt finns ju de flesta och bästa ekipage söderöver. Vidare är ju Willands en bra och erfaren arrangör. Hoppas det blir Strömsholm nästa år. Lite off-topic fråga_ Vet nån varför inomhus-SM lades ned för ponnyer. Det var ju kanon när det fanns.

Ja, Skåne ligger ju "långt bort" även för de som bor i Mellansverige.

Jag har för mig att någon Norrlandsklubb ville ha SM för något år sedan, det gick ju inte igenom - det var för långt att åka dit ;)

Ja Luleå ville ha 2004, men son tur var så kunde det avvärjas. Finns det överhuvudtaget nån som kommer därifrån som rider på den nivån? Att lägga det så högt upp är ju bara löjligt.

Visst ligger Luleå långt upp, men det borde ju kunna hållas ett SM någonstans i Mellansverige iaf.

Håller med - vart så glad när jag hörde att det skulle bli Strömsholm, då blir det ju nära!
Skåne igen.....:(

Jag har för mig att någon Norrlandsklubb ville ha SM för något år sedan, det gick ju inte igenom - det var för långt att åka dit ;)

Jo, luleå, det är ju att ta i.. Men iaf så tycker man ju att stockholm är helt okej.. Som många sa, det är i så fall billigare att vi amdra betalar resan för de som bor uppe i luleå så de kan åka ner, än att alla vi ska åka upp.. De flersta bor ju ändån i småland/halland o skåne..

Var det inte Umeå? Ridklubbarna i Luleå har nog knappast resurserna att arrangera ett SM...

kommer inte ihåg, var snart 4 år sedan det var på tapeten, men känns samma ungefär, Norrland :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart med arrangör och datum av Folksam ponny-SM i dressyr 2025.
Svar
0
· Visningar
84
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar