Dressyr sadel till travarnordis

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare fritzo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 949
F

fritzo

Vad för dressyr sadel kan tänkas passa till bredare nordistravare.
Han har väldigt lite manke, bred rygg, ngt svängd rygg och aningen lite hög bak.
Har bla testat Stubben, kieffer, Morris o Nolan, Zaldi, Windsor. O ingen har passat.

Inga syntet sadlar söker jag. Sadeln ska passa mig också, djupt säte, smal midja o lite mer knä stöd.

tips?

Sv: Dressyr sadel till travarnordis

Själv har jag häst av samma typ som du beskriver din i ryggen också nordis av smäckrare typ. Var först emot syntetsadlar, men har en griffin som ligger kanon utan att glida, som passar som hand i handsken på min madam.

Jag var nog inte mycket till hjälp då du inte sökte syntetsadlar, men det är dt enda som funkat bra och som inte glider hit och dit. På lädersadlar kan jag dessvärre inte hjälpa dig

Hoppas du får ngr andra bra svar

Jag har testat en griffin på han, satt super. Men passade inte mig.

Jag kunde öht inte hitta någon färdig dressyrsadel till mitt sto så jag fick ta ett djupt tag i plånboken och måttbeställa en Jensen Amiral.
Detta var iofs för åtta år sedan, så det har kanske kommit fram vidare sadlar nu?
Jag har även en Griffin Haflinger/cob som ligger bra på henne.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Esmeralda
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 216
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 278
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 282
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Alternativ till försäkring
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Har du en åsna?